dc.contributor.advisor | Jandová, Renata | |
dc.contributor.author | Štěpánková, Dana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T09:41:20Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T09:41:20Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-07-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32318 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Stres a hodnocení" má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je porovnat výskyt stresu u žáků na druhém stupni základních škol při různých formách hodnocení.
V části teoretické je rozebrán pojem stres, jeho druhy a související termíny. Zabývá se projevy stresu, příčinami vzniku a možnostmi zvládání stresu. Oddíl teoretické části je také věnován vývojovému období pubescenta. Další část se zaobírá teoretickým objasněním obsahu školního hodnocení a jeho formami (známkování a slovní hodnocení). Opomenuty též nejsou jednotlivé funkce hodnocení.
Praktická část je realizována pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili žáci dvou základních škol. Je stanoven cíl a jednotlivé předpoklady výzkumu. Výsledky výzkumu jsou doplněny zhodnocením předem stanovených předpokladů, přehlednými tabulkami a grafickým přehledem. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky o míře stresu vzhledem ke zvolené formě hodnocení. | cze |
dc.format | 115 s. (177 456 znaků) | |
dc.format | 115 s. (177 456 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | stres | cze |
dc.subject | typy stresu | cze |
dc.subject | stresové faktory | cze |
dc.subject | možnosti zvládání stresu | cze |
dc.subject | pubescent | cze |
dc.subject | hodnocení | cze |
dc.subject | klasifikace | cze |
dc.subject | slovní hodnocení | cze |
dc.subject | stress | eng |
dc.subject | types of stress | eng |
dc.subject | stress factors | eng |
dc.subject | coping with stress | eng |
dc.subject | pubescent | eng |
dc.subject | evaluation | eng |
dc.subject | classification | eng |
dc.subject | verbal evaluation | eng |
dc.title | Stres a hodnocení | cze |
dc.title.alternative | Stress and school assessment | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 40133 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis "Stress and school evaluation" has theoretical and empirical character. The aim of the thesis is to compare the occurrence of stress for students in upper primary schools when different forms of evaluation are used.
In the theoretical section, the concept of "stress", different types of stress, and definitions of the terms are given. The manifestations and causes of stress, as well as coping mechanisms, are also described and elaborated. One part of this section deals with the developmental stages of adolescents, and a second part is dedicated to the explanation of different school evaluation forms (assessment and verbal evaluation). The particular functions of evaluations are not neglected.
Survey results from questionnaires completed by students from two different schools were used in the empirical section of the thesis. The primary hypotheses and assumptions were defined and elaboration of the results was presented, including well-arranged tables and graphs. In the summary of this research, the stress levels and their relations to different types of evaluation methods are reported. | eng |
dc.date.accepted | 2015-08-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-OVn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Prokešová, Ludmila | |