Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMacků, Richard
dc.contributor.authorHoffman, Ivo
dc.date.accessioned2021-11-19T13:18:53Z
dc.date.available2021-11-19T13:18:53Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-07-25
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3244
dc.description.abstractTato práce představuje program Filozofie pro děti, a jeho schopnost rozvoje kompetence k řešení problémů. Nejdříve nám představí pojmy kompetence, klíčové kompetence, a jejich důležitost ve školním systému.Vliv pragmatické filozofie pro vznik pragmatické pedagogiky a později také programu Filozofie pro děti. Představí jednoho výrazného představitele pragmatické pedagogiky J. Deweye. Dále popisuje historii a charakteristiku Filozofie pro děti. Rozdíl mezi diskuzí a dialogem. Představí nám zakladatele tohoto programu M. Lipmana. V hlavní části se tato práce věnuje pojmu kritické, kreativní a angažované myšlení. Dále myšlenkovým dovednostem, které jsou nástrojem při řešení problémů. V závěrečné sebereflexi pedagoga jsou představeny některé nedostatky, kterých se autor dopustil jako facilitátor.cze
dc.format48 s.
dc.format48 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPragmatická pedagogikacze
dc.subjectklíčové kompetencecze
dc.subjectkompetence k řešení problémůcze
dc.subjectdialogcze
dc.subjectFilozofie pro děticze
dc.subjectfilozofování s dětmicze
dc.subjectkritickécze
dc.subjectkreativnícze
dc.subjectangažované myšlenícze
dc.subjectmyšlenkové dovednosticze
dc.subjectPragmatism and progressive educationeng
dc.subjectkey competenceseng
dc.subjectcompetence tackle the problemseng
dc.subjectdialogueeng
dc.subjectPhilosophy for childreneng
dc.subjectphilosophizing with childreneng
dc.subjectcriticaleng
dc.subjectcreativeeng
dc.subjectcaring thinkingeng
dc.subjectthinking skillseng
dc.titleRozvoj kompetence k řešení problémů při filozofování s dětmicze
dc.title.alternativeDeveloping competence to tackle the problems of philosophizing with childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag35235
dc.description.abstract-translated. This Bachelor?s thesis represents the platform of Philosophy for children and its ability of development competence to tackle the problems. First of all, the terms as competence and key competence with its importance in educational system will be introduced. The influence of pragmatic philosophy for the origin of pragmatic education and later on the platform itself will be discussed. The thesis introduces J. Dewey as one of the most significant representative of pragmatic education. The thesis also describes the history and characteristic of philosophy for the children and the difference between the discussion and dialogue. M. Lipman as a founder of this program will be also introduced. The main part of thesis is focused on the term of critical, creative and caring thinking just as thinking skills which are important tools for solving the problems. Some deficiencies which were made by the author as a facilitator are introduced in the final self-reflection of an educator.eng
dc.date.accepted2013-09-03
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam