• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Romské dítě v předškolním vzdělávání

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (800.4Kb)
    Posudek vedoucího práce (457.2Kb)
    Průběh obhajoby práce (184.9Kb)
    Datum
    2016
    Autor
    Řeháková, Lenka
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem této bakalářské práce je usnadnit průběh realizace povinné předškolní docházky romských dětí poskytnutím teoretických informací, relevantních dat předškolním pedagogům a příběhů dobré praxe, které se realizují zejména díky spolupráci mateřských škol s pracovníky neziskových organizací. Teoretická část práce se zaměřuje na popis současného stavu předškolního vzdělávání romských dětí a některých charakteristik Romů zejména v souvislosti s jejich vzděláváním. Praktická část práce definuje dva výzkumné cíle, které na sebe navazují. Prvním cílem je identifikovat důvody, které vedou romské rodiče k ukončení docházky jejich dětí do mateřských škol. Druhým cílem je odkrýt možnosti, které povedou k adaptaci dítěte v mateřské škole a následnému setrvání v ní. K dosažení výzkumných cílů byl použit kvalitativní výzkum, v rámci kterého byla použita metoda případových studií. Použitými výzkumnými technikami byly rozhovor a pozorování. Z výzkumné části vyplynuly jednak známé důvody spojované s nízkou docházkou romských dětí do mateřských škol, jako jsou finanční důvody a nedůvěra romských rodičů, ale také specifické faktory, kterými byly například pro rodinu nesplnitelné požadavky mateřské školy či nerespektování sourozeneckých vazeb. Jako faktory, které pozitivně ovlivňují vstup romského dítěte do mateřské školy, z výzkumu vyplynuly především aktivity realizované předškolními kluby. Proto je mým závěrečným doporučením podporovat spolupráci mezi mateřskými školami a předškolními kluby, neziskovým sektorem a státními institucemi, odborem sociálních věcí a školství, neboť jejich spolupráce může usnadnit předškolní vzdělávání romských dětí.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32624
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV