dc.contributor.advisor | Zbudilová, Helena | |
dc.contributor.author | Novotná, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T10:13:31Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T10:13:31Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/32913 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je na základě výzkumného šetření prozkoumat aktuální stav užívání učebnic občanské výchovy a základů společenských věd na vybraných základních a středních školách a stanovit kladné a záporné stránky těchto učebnic. Diplomová práce bude rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část obecně vymezí a vydefinuje pojem učebnice a popíše její základní funkce, požadavky, strukturní složky a hodnocení. Dále se zaměří na popis učebnic občanské výchovy a společenských věd s dřívější i aktuální doložkou MŠMT, které se na školách běžně používají od roku 1989 po současnost. Praktická část bude zahrnovat výzkumné šetření (dotazník) zrealizované na deseti vybraných základních a středních školách v Pelhřimově a Pacově. Výzkum bude doplněn rozhovory s vyučujícími (vyučující OV na ZŠ a vyučující ZSV na SŠ). | cze |
dc.format | 95 s. | |
dc.format | 95 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | učebnice | cze |
dc.subject | funkce učebnic | cze |
dc.subject | hodnocení učebnic | cze |
dc.subject | výzkum učebnic | cze |
dc.subject | občanská výchova | cze |
dc.subject | popis učebnic | cze |
dc.subject | používané učebnice | cze |
dc.subject | rok 1989 | cze |
dc.subject | schvalovací doložka Ministerstva školství | cze |
dc.subject | mládeže a tělovýchovy | cze |
dc.subject | textbook | eng |
dc.subject | function of textbooks | eng |
dc.subject | textbook evaluation | eng |
dc.subject | research of textbooks | eng |
dc.subject | civics | eng |
dc.subject | description textbooks | eng |
dc.subject | used textbooks | eng |
dc.subject | year 1989 | eng |
dc.subject | approval clause of the Ministry of Education | eng |
dc.subject | Youth and Sports | eng |
dc.title | Používané učebnice občanské výchovy a základů společenských věd | cze |
dc.title.alternative | Used textbook of civics and social sciences | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 40740 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the thesis is to explore the current state of using text books of civics and social sciences based on research at selected primary and secondary schools and to assess positive and negative aspects of these textbooks. The diploma thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part will define textbook concept and describes its basic functions, requirements, structural components and evaluation. Furthermore, it focuses on the description of the text books of Civics and Social Sciences with former and current guidance of the Ministry of Education, which is commonly used in schools from 1989 to the present. The practical part will include research survey (questionnaire) realised on ten selected primary and secondary schools in Pelhřimov and Pacov. The research will be supplemented by interviews with teachers. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-OVan | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Šmíd, Marek | |