Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVyhnálek, Jan
dc.contributor.authorPřevrátilová, Pavlína
dc.date.accessioned2021-11-19T13:22:17Z
dc.date.available2021-11-19T13:22:17Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-03-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3309
dc.description.abstractPráce se zabývá výchovnými styly, které charakterizoval na základě svého výzkumu Kurt Zadek Lewin a jeho spolupracovníci. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký výchovný styl preferují děti a mládež ve věku pubescence a adolescence. Práce je rozdělena na čtyři stěžejní části, které současně odpovídají jednotlivým kapitolám. První kapitola se věnuje charakteristice vývojových období adolescence a pubescence, s ohledem na vývojové úkoly, ze kterých by měly vycházet odpovídající výchovné cíle a celkový styl výchovy. Druhá kapitola popisuje výchovu a výchovné působení pedagoga, konkrétněji vymezuje interakci mezi pedagogem a vychovávaným jedincem, a charakterizuje celkový styl výchovy. Třetí kapitola objasňuje autoritářský, liberální a demokratický styl výchovy. Obsahem poslední kapitoly je vlastní kvantitativní výzkum, v rámci kterého byly použity dotazníky. Záměr tohoto výzkumu koresponduje s již výše uvedeným cílem.cze
dc.format79 s. (140 607 znaků)
dc.format79 s. (140 607 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectobdobí pubescencecze
dc.subjectobdobí adolescencecze
dc.subjectvývojové úkolycze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectvýchovné cílecze
dc.subjectčinitelé výchovycze
dc.subjectvýchovné prostředkycze
dc.subjectcelkový styl výchovycze
dc.subjectautoritářský styl výchovycze
dc.subjectliberální styl výchovycze
dc.subjectdemokratický styl výchovycze
dc.subjectkvantitativní výzkumcze
dc.subjectdotazníkcze
dc.subjectpubescenceeng
dc.subjectadolescenceeng
dc.subjectdevelopmental taskseng
dc.subjecteducationeng
dc.subjecteducational goalseng
dc.subjecteducation officialseng
dc.subjecteducational resourceseng
dc.subjectoverall educational styleeng
dc.subjectauthoritarian styleeng
dc.subjectliberal styleeng
dc.subjectdemocratic style of educationeng
dc.subjectquantitative researcheng
dc.subjectdeskriptiv analysiseng
dc.subjectquestionnaireeng
dc.titleVýchovné styly charakterizované Kurtem Zadekem Lewinem a jejich preference u dětí a mládeže ve věku pubescence a adolescencecze
dc.title.alternativeEducational styles characterized by Kurt Zadek Lewin and their preferences for children and young generation at the age of puberty and adolescence.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag39933
dc.description.abstract-translatedThis thesis is about educational systems which were characterized by Kurt Zadek Lewin and his co workers based on Lewin's research. The goal of the thesis was to find out which educational styles prefer the children and youth in the age of pubescence and adolescence. The thesis is divided in 4 main parts, where each of the part fit the individual chapters. The first chapter deals with the characteristics of development during adolescence and pubescence, with regard to the developmental tasks, which should be based on appropriate educational goals and the overall style of education. The second chapter describes upbringing and educational activity of the teacher; it specifically defines the interaction between the teacher and educated individual, and characterizes the overall style of education. The third chapter explains authoritarian, liberal and democratic style of education. The final chapters content is my own quantitative research, in which the questionnaires were used. The intention of this research corresponds with the above stated goal.eng
dc.date.accepted2015-05-25
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam