Práce s keramickou hlínou a její vzdělávací přínos pro předškolní děti.
Abstrakt
Bakalářská práce je zaměřena na sledování rozvoje tvořivosti dětí předškolního věku. Práce je pojata jako teoreticko empirická. Cílem práce je určit, jak se v závislosti na systematické práci s keramickou hlínou rozvíjí tvořivost a fantazie předškolních dětí. Dále si dává za cíl zjistit možnosti využití práce s keramickou hlínou, ověřuje její vzdělávací zisky a přínosy z této výtvarné činnosti u dětí předškolního věku.
V teoretické části je probrán současný pohled na tvořivost, vývoj dítěte v souvislosti s tvořivostí, využití Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání ve výtvarných činnostech a seznámení projektovou výukou a tvorbou projektu. Empirická část si pak dává za cíl prověřit, jak se u dětí předškolního věku rozvíjí tvořivost v závislosti na systematické práci s keramickou hlínou a jaké má tato činnost další vzdělávací přínosy. Za tímto účelem je vypracován a vyhodnocen výtvarný projekt pro děti předškolního věku. Ve výzkumné části jsou vyhodnoceny rozhovory s respondenty, zapojenými do projektu, které mapují možnosti využití práce s keramickou hlínou.