dc.contributor.advisor | Karvánková, Petra | |
dc.contributor.author | Valigová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:15:52Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:15:52Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-04-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/33579 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá novým trendem současné výuky přírodovědeckých předmětů a to badatelsky orientovaným vyučováním. Hlavním cílem prozatím v českém prostředí netradiční výukové metody je zatraktivnění výuky přírodovědných předmětů a obnovení zájmu žáků o tyto předměty. Teoretická část popisuje badatelsky orientované vyučování, vymezuje vzdělávací předmět zeměpis a rozvádí vztahy s Rámcově vzdělávacím programem základního vzdělávání. Hlavní část diplomové práce představuje vytvořené náměty výukových aktivit využívajících badatelsky orientovaného vyučování zeměpisu na 2. stupni ZŠ se zaměřením na místní region SO ORP Jindřichův Hradec. Předkládané náměty výukových aktivit v sociálně geografické oblasti se tematicky věnují dopravě, kvalitě života a cestovnímu ruchu, zatímco ve fyzicko geografické oblasti rozebírají téma meteorologie a hydrologie. Práce obsahuje zpětnou vazbu o uskutečněných vytvořených námětech výukových aktivit. Příloha obsahuje pracovní listy vztahující se k výše zmiňovaným aktivitám. | cze |
dc.format | 130 s. (262 340 znaků) | |
dc.format | 130 s. (262 340 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | badatelsky orientované vyučování | cze |
dc.subject | zeměpis | cze |
dc.subject | základní vzdělávání | cze |
dc.subject | místní region | cze |
dc.subject | inquiry based teaching/ learning | eng |
dc.subject | primary education | eng |
dc.subject | geography | eng |
dc.subject | local region | eng |
dc.title | Náměty na badatelsky orientované vyučování zeměpisu na 2. stupni ZŠ (s praktickou ukázkou při výuce místního regionu SO ORP Jindřichův Hradec) | cze |
dc.title.alternative | Subjects for inquiry-based teaching of geography at secondary schools (with a practical demonstration during teaching about the local region SO ORP Jindřichův Hradec) | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 47992 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma theses deals with a new trend of current teaching of science subjects and that is inquiry-based teaching. The main goal of this, for now in Czech environment unknown, teaching method is to make the teaching of science subjects more attractive and to renew the interest of pupils in these subjects. The theoretical part describes inquiry-based teaching, defines the educational subject of geography and it elaborates the connections with the generally educational programme the Primary education. The main part of the diploma thesis introduces created subjects of the teaching activities using the inquiry-based teaching of geography at the secondary school with the focus on the local region SO ORP Jindřichův Hradec. The submitted subjects of the teaching activities in socio-geographical region are thematically dedicated to transport, the quality of life and tourism, while the physically-geographical regions analyze the themes of meteorology and hydrology. The thesis includes the feedback on real created subjects of teaching activities. The attachment contains the worksheets related to the above mentioned activities. | eng |
dc.date.accepted | 2017-05-23 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Dn-Zn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Dvořák, Jan | |