Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorMedlínová, Olga Izabela
dc.date.accessioned2021-11-19T13:26:47Z
dc.date.available2021-11-19T13:26:47Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2014-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3388
dc.description.abstractPráce se zabývá odlišností romských dětí staršího školního věku od jejich vrstevníků z majority a tím, jaký má dopad na jejich výchovu. Zaměřuje se podrobně na historii a kulturu Romů, vysvětluje hodnotový systém této minority a zhodnocuje její silné a slabé stránky. Zaměřuje se i na děti staršího školního věku, na jejich prožívání dospívání a pohled společnosti na tuto cílovou skupinu. Práce se dotýká i vztahu Romů k víře nebo tím, jak členové tohoto etnika tráví svůj volný čas. Práce poodkrývá hierarchii v romské rodině a rozdílnou výchovu dětí oproti výchově v rodině z majority. V neposlední řadě práce poukazuje na fakt, že je k romskému dítěti potřeba přistupovat s ohledem na jeho romství. Přínos této práce vidím v tom, že jsem poodhalila problém vzdělávání romských dětí staršího školního věku. Zjistila jsem, že se touto problematikou zabývají autoři z celého světa. Domnívám se, že tato práce může čtenáři pomoci nahlédnout do problematiky vzdělávání romských dětí a lépe tyto děti pochopit.cze
dc.format38 s.
dc.format38 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.subjectRomovécze
dc.subjectodlišnost Romůcze
dc.subjectdítěcze
dc.subjectstarší školní věkcze
dc.subjecthodnoty Romůcze
dc.subjectromské tradicecze
dc.subjectsociálně patologické jevycze
dc.subjectvzdělávání Romůcze
dc.subjectRomanyeng
dc.subjectdissimalarity of Romany peopleeng
dc.subjectchildeng
dc.subjectmid-school ageeng
dc.subjectvalues of Romany peopleeng
dc.subjectRomany traditionseng
dc.subjectsocio-pathological phenomenonseng
dc.subjecteducating Romany peopleeng
dc.titlePsychická odlišnost romských dětí staršího školního věku od jejich vrstevníků a dopad na jejich výchovucze
dc.title.alternativePsychological differences Czech and Roma school children and its implications for educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag48053
dc.description.abstract-translatedThis work analyzes the differences between older Romany schoolchildren and their peers, who make the majority, as well as the resulting impact on their upbringing. It also explores Romany history and culture, and attempts to explain the value system of this ethnical minority; while avaluating its weaknesses and strong points. There is a limitation to work only with children at their mid-school age. It explores their experience of growing up as well as the way they are viewed by the society. This work also regards the Romany relationship to religious believes as well as their ways of spending free time. It also sheds some light on the hierarchical structure of Romany families and the differences of upbringing of the children, in comparison to the families of the ethnical majority. Finally, the work points out the importance to approach Romany children with regard to their background. This should help revealing the issues related to education of Romany children; hence problems which are of interest to specialists all around the world. Through familiarizing with the issues related to educating Romany children, through better understanding of the them; the project aims to help improve education of Romany children at their mid-school age.eng
dc.date.accepted2015-10-19
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

SouboryVelikostFormátZobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam