Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvestková, Renata
dc.contributor.authorNovák, Tomáš
dc.date.accessioned2021-12-08T13:52:59Z
dc.date.available2021-12-08T13:52:59Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-08-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34658
dc.description.abstractTato práce se věnuje vzdělávání žáků v základní škole praktické dle změn, které probíhají ve školství a to v oblasti využívání interaktivní tabule při jejich vzdělávání a samotnému přínosu využití interaktivní tabule při výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem je interaktivní tabule při výuce využívaná, a zda je její použití účelné z hlediska specifických potřeb žáků s lehkým mentálním postižením. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmu mentální postižení, jeho etiologii, specifikům a hlavně kognitivním funkcím lidí s mentálním postižením. Dále je nastíněn systém českého speciálního školství věnujícího se žákům s lehkým mentálním postižením. Interaktivním tabulím, jejich druhům, programům, využití a vzdělávacím kurzům pedagogů jsou věnovány poslední kapitoly. V praktické části autor popisuje cíle práce a metody výzkumu, které použil. Výzkumný soubor byl uskutečněn v základních školách praktických především v hodinách, kdy byla použita interaktivní tabule při výuce. Zvolen byl kvalitativní výzkum realizovaný pomocí metod strukturovaného pozorování a dotazování, technikou polostandardizovaných rozhovorů. Zjištěné informace byly dále tříděny metodou otevřeného kódování. Následně byly diskutovány výsledky obou metod získávání informací, ze kterých byly vyvozeny závěry. Zásadním zjištěním výzkumu, který odpovídá na stanovené výzkumné otázky je, že interaktivní tabule jsou ve školách používány často, ale selektivně a účelně různými způsoby. Příprava těchto hodin je časově náročnější, proto ne každý vyučující interaktivní tabuli využívá. Žáci jsou motivovaní pro práci na interaktivní tabuli, ve většině případů je práce na interaktivní tabuli velmi vhodná. Takřka ve všech případech je interaktivní tabule používaná vždy jen jedním uživatelem, tedy pro ostatní je to opět jen frontální metoda výuky. Při mém pozorování vyvstalo z mé strany několik návrhů, které jsem prodiskutoval s vyučujícími.cze
dc.format64 s., 8 s. příloh
dc.format64 s., 8 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectžáci s lehkým mentálním postiženímcze
dc.subjectinteraktivní tabulecze
dc.subjectvzdělávací softwarecze
dc.subjectspeciální školstvícze
dc.subjectspeciální vzdělávací potřebycze
dc.subjectkognitivní funkcecze
dc.subjectPupils with Mild intellectual disabilitieseng
dc.subjectInteractive whiteboardeng
dc.subjectEducational softwareeng
dc.subjectSpecial educationeng
dc.subjectSpecial educational needseng
dc.subjectCognitive functionseng
dc.titleVyužití interaktivní tabule v základní škole praktickécze
dc.title.alternativeThe Utilisation of an Interactive Screen in the Practical Elementary Schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag47558
dc.description.abstract-translatedThis work is focused on the education of pupils with Mild intellectual disabilities, accurately a use of interactive whiteboard during instruction of pupils with special educational Leeds. The aim of this work is to find out how the interactive whiteboard is used in tuition and whether its use is expedient in terms of the specific Leeds of pupils with Mild Intellectual Disability. The theoretical part deals with the mental disability itself, its aetiology, specifics and mainly cognitive functions of people with mental disabilities. There is outlined the systém of Czech education dealing with pupils with mild intellectual disabilities too. Last chapters are devoted to the interactive whiteboards, thein types, programs, utilization and educational couses for pedagogues. In the practical part, the author deals with the work of pupils with mild intellectual disabilities on interactive whiteboard and its use during instruction. It has been chosen the qualitative research by methods of structured observation and interviews, by the technique of semi-standardized interviews. The detected information was collated by the open encoding method. Subsequently, the results of both methods of obtaining information were descussed and then, the conclusions were drawn. The fundamental finding of reseach, which responds to identified research questions, is that the interactive whiteboards is often used in schools, but selectively and expediently in various ways. These lessons preparing is more time-consuming so not every teacher does use this option. Pupils are motivated to work on an interactive whiteboard in the most cases they work on an interactive whiteboards very well. In almost every cases, the interactive whiteboar is always used by only one user, so for others i tis only a frontal teaching method. During my observation, I came up with several suggestions, which were discussed with the teachers.eng
dc.date.accepted2017-09-18
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJánský, Petr


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam