Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodný, Přemysl
dc.contributor.authorBejtic, Martin
dc.date.accessioned2021-12-08T13:56:34Z
dc.date.available2021-12-08T13:56:34Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34856
dc.description.abstractV současné době není volně k dispozici jednoduchý edukační text na danou problematiku, který by byl přiměřený studentům pro studenty oboru Radiologický asistent a pro obory příbuzné. Tato práce si vytyčila následující cíle: 1. Výběr teorie přenosu poznatků na úroveň uvedených studijních oborů. 2. Vytvoření edukačního textu cestou, která respektuje vybranou teorii. 3. Experimentální ověření edukačního textu z hlediska možností adresátů. 4. Aplikace vybraných statistických metod. Na základě analýzy současného stavu řešeného problému a vytyčení dílčích cílů byly formulovány následující hypotézy: 1. Edukační text pro radiologické asistenty lze vytvořit aplikací kurikulárního procesu. 2. Znalosti studentů získané prostřednictvím vypracovaného edukačního textu budou mít rozdělení blízké normálnímu rozdělení. K dosažení výše zmíněných cílů bylo použito všech složek kurikulárního procesu. Na základě tohoto procesu bylo nejprve nutné analyzovat současný vědecký systém klasické a kvantové fyziky. Upravené fyzikální poznatky byly sepsány do uceleného, přiměřeného edukačního textu pro radiologické asistenty. Vytvořením edukačního textu byla potvrzena hypotéza: "Edukační text pro radiologické asistenty lze vytvořit aplikací kurikulárního procesu." Tento text byl poskytnut v elektronické podobě studentům Jihočeské univerzity a radiologickým asistentům. K ověření poznatků osvojených studenty byl vytvořen edukační test s 15 otázkami. Edukační test byl poskytnut také v elektronické podobě. Poté byly výsledky statisticky zpracovány. Byly použity metody deskriptivní statistiky, ale i neparametrické testování hypotéz. Na základě provedeného neparametrického testování bylo zjištěno, že znalosti studentů lze vyjádřit Gaussovým rozdělením, tím byla potvrzena přiměřenost edukačního textu, ale i druhá hypotéza práce: "Znalosti studentů získané prostřednictvím vypracovaného edukačního textu budou mít rozdělení blízké normálnímu rozdělení.".cze
dc.format76 s.
dc.format76 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkurikulární procescze
dc.subjectklasická fyzikacze
dc.subjectkvantová fyzikacze
dc.subjectSchrödingerova rovnicecze
dc.subjectradiologický asistentcze
dc.subjectimplementované kurikulum IIcze
dc.subjectcurricular processeng
dc.subjectclassic physiceng
dc.subjectquantum physiceng
dc.subjectSchrödinger equationeng
dc.subjectRadiology assistanteng
dc.subjectimplemented curriculum IIeng
dc.titleKlasická a kvantová dimenze RTG diagnostiky pro radiologické asistentycze
dc.title.alternativeThe classic and quantum dimension of X-ray diagnostics for radiology assistantseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51355
dc.description.abstract-translatedThese days there is no educational text for the issue freely available that would be adequate for the students of the course Radiology assistant and for related fields. The work set the following aims: 1. To choose a theory of transmission of the knowledge to the level of the fields mentioned. 2. To create an educational text so that the theory would be respected. 3. To verify the educational text experimentally from the point of view of the students'possibilities. 4. To apply selected statistical methods. Based on the present analysis of the issue and set aims the following hypotheses were formulated: 1. The educational text for radiology assistants can be created through the application of curricular process. 2. The knowledge of the students acquiered through the developed educational system will be divided in a similar way as it is divided normally. The aims mentioned above were accomplished thanks to use of all the aspects of the curricular process. Based on this process it was first necessary to analyse the current scientific system of classical and quantum physics. Adjusted physical knowledge were written up into an adequate educational text for radiology assistants. The hypothesis that an educational text for radiology assistants can be created through the application of the curricural process was verified. The text was provided electronically to the students of South Bohemian University and to radiology assistants. A test of 15 questions was created to verify the knowledge acquired by students. The educational test was also provided electronically. The results were then processed statistically. It was made use of methods of descriptive statistics, but also of nonparametrical testing of hypotheses. It was found out that the knowledge of the students can be described with Gaussian division based on the nonparametrical testing. Thanks to this the adequacy of the text and the second hypothesis that the knowledge of the students acquired through the developed educational system would be divided in a similar way as it is divided normally were verified.eng
dc.date.accepted2017-05-22
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRadiologický asistentcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠkrabánková, Jana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam