Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠesták, Jan
dc.contributor.authorNesvadbová, Helena
dc.date.accessioned2021-12-08T13:57:40Z
dc.date.available2021-12-08T13:57:40Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34896
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá tématem možností vzdělávání dětí s DMO v hlavním vzdělávacím proudu v rámci města České Budějovice. V první, teoretické části se práce zabývá vymezení termínu DMO, jeho diagnostiku, klasifikací, či případnými léčebnými prostředky. V dalších kapitolách se hovoří o historii vzdělávání dětí s postižením a převážně o legislativě, která vzdělávání dětí s DMO v dnešní době upravuje. Cílem práce je zmapovat možnosti a postupy při vzdělávání dětí s DMO. Zároveň se tato práce snaží zjistit názory a postoje na danou problematiku ze strany rodičů, samotných dětí a pedagogických pracovníků. Vymezeného cíle je zde dosahováno pomocí kvantitativního výzkumu. Tento výzkum byl proveden pomocí polostrukturovaných rozhovorů s jednotlivými respondenty a nahlédnutím do dokumentace žáků. Všichni respondenti byli kontaktováni prostřednictvím ředitelů či speciálních pedagogů konkrétních škol, kterým byla zaslána písemná žádost o spolupráci. Výběrová skupina respondentů byla vybírána tak, aby její složení odpovídalo cíli práce. Rozhovory probíhaly v soukromí a individuálně bez přítomnosti dalších osob. U nezletilých respondentů se rozhovoru vždy účastnil zákonný zástupce. Všem respondentům byla prostřednictvím informovaného souhlasu zaručena anonymita, kterou vyžadovali. Výsledky výzkumné práce slouží pouze k nastínění dané problematiky, důvodem je poměrně malé množství respondentů. Výsledkem práce je zjištění nedostatečného využívání podpůrných opatření, podle aktuální legislativy. Většina škol, které jsou do výzkumu zahrnuty teprve čekají na nová vyšetření těchto svých žáků a tím i na vyjádření SPC k možnosti čerpání podpůrných opatření. Bylo by vhodné tuto práci např. po uplynutí dvou let přehodnotit a získat nové informace o využívání podpůrných opatření a tak i možnosti vzdělávání dětí s DMO.cze
dc.format74 s.(125 237 znaků)
dc.format74 s.(125 237 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectIntegracecze
dc.subjectpodpůrná opatřenícze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectžáci se speciálními vzdělávacími potřebamicze
dc.subjectDMOcze
dc.subjectIntegrationeng
dc.subjectsupportive measureseng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectstudents with specific educational needseng
dc.subjectCPeng
dc.titleMožnost vzdělávání žáků s Dětskou mozkovou obrnou v rámci hlavního vzdělávacího proudu v rámci města České Budějovicecze
dc.title.alternativePossibility of Education for Pupils with Cerebral Palsy within the Mainstream Educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51569
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is devoted to the topic of educational possibilities for children with CP in the main educational stream in the city of České Budějovice. The first, theoretical part is focused on defining the CP, its diagnosis, classification and possible treatment methods. The next chapters look into history of education of handicapped children and the legislature which deals with the education of children with CP nowadays. The goal of this thesis is to explore the possibilities and processes of education of children with CP. This thesis is also trying to find out the opinions regarding this issue from parents, children and educational staff. The set goal is reached using quantitative research. This research was made using semi-structured interview with individual respondents and also the student's documentation was looked into. All respondents were contacted via directors or specialized educational staff of specific schools whom the request for cooperation was sent. The selected group of respondents was designed so that its structure corresponded with the goals of the thesis. The interviews were conducted in privacy without anyone else being present. The interviews with minors were conducted under the supervision of their legal guardian. The anonymity of all respondents was assured in the informed consent. Results of the research should be seen as basic information on the issue, because of relatively small number of respondents. After conducting the analysis, it is possible to say that children and pupils are satisfied with the given state of education. The result of research is the finding of insufficient usage of supportive means corresponding with current legislation. Most of the school included in the research are waiting for new examination of their pupils and also for explication of Special Pedagogy Center about possibilities of supportive measures funding. It would be suitable to review this thesis after for example two years in order to learn new information on the usage of supportive means and also possibilities of education of children with CP.eng
dc.date.accepted2017-06-21
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBřezinová, Andrea


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam