Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŽlábková, Iva
dc.contributor.authorVáchová, Markéta
dc.date.accessioned2021-12-08T13:58:12Z
dc.date.available2021-12-08T13:58:12Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34914
dc.description.abstractBakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části je cílem práce popsat principy inkluzivní vzdělávání, postoje a názory českých a světových odborníků na inkluzivní vzdělávání, popsat učitelskou profesi, myšlení učitele a profesní kompetence a nakonec samotného žáka s postižením a podpůrná opatření, která inkluzivní vzdělávání doprovázejí. Je rozdělena do tří kapitol. První kapitola, která se nazývá Principy inkluzivního vzdělávání je členěna do dvou podkapitol, a to Vysvětlení pojmu inkluze a integrace a Pohledy odborníků na inkluzivní vzdělávání. Druhá kapitola Učitel je rozdělena do tří podkapitol Učitelská profese a její problematika, Učitelovo pedagogické myšlení a Kompetence učitele v inkluzivním vzdělávání. Třetí kapitola Žák s postižením a jeho podpůrná a institucionální zajištění je členitější a je rozdělena do sedmi následujících podkapitol Žák s postižením, Vyhláška upravující počet žáků ve třídě, Pedagogicko-psychologická poradna, Speciálně pedagogické centrum, Školní poradenské pracoviště, Individuální vzdělávací plán a Asistent pedagoga. V empirické části je cílem zjistit názory a postoje vybraných učitelů základních škol na inkluzivní vzdělávání. Bylo vytvořeno 11 výzkumných otázek, na které učitelé pomocí kvalitativní strategie, konkrétně polostrukturovanými rozhovory, odpovídali. Rozhovory byly jednotlivě uskutečněny s osmi učiteli vybraných základních škol v České republice. Obsahovaly 34 otázek. Po provedení byly přepsány, následně analyzovány a vyhodnoceny. Empirická část obsahuje výzkumné metody a otázky, charakteristiku dotazovaných učitelů a kapitoly obsahující odpovědi na výzkumné otázky.cze
dc.format138 s.
dc.format138 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícze
dc.subjectučitelcze
dc.subjectučitelská profesecze
dc.subjectučitelovo pedagogické myšlenícze
dc.subjectprofesní kompetencecze
dc.subjectinclusive educationeng
dc.subjectteachereng
dc.subjectteaching professioneng
dc.subjectteacher's pedagogical thinkingeng
dc.subjectprofessional competenceeng
dc.titleInkluzivní vzdělávání z pohledu učitelů na vybraných základních školách v České republicecze
dc.title.alternativeInclusive education from the perspective of teachers in selected schools in the Czech Republiceng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51609
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis has a theoretical-empirical character. The goal of the theoretical part is to describe the priciples of the inclusive education, the attitudes and the opinions of the international experts in inclusive education, then to describe the profession of teacher, his or her way of thinking about the matter and his or her professional competecies, finally to describe the disabled pupil and the compensation measures that are a part of inclusive education. The theoretical part is devised to three chapters. The firs one is called The Principles of Inclusive Education and it is composed of two subchapters: The Explanation of the Notions Inclusion and Integration and The Views of Experts on Inclusive Education. The second one is called The Teacher and it is devised to three subchapters: The Profession of Teacher and its Problematics, The Pedagogical Thinking of Teacher and The Competencies of Teacher in Inclusive Education. The third chapter The Disabled Pupil and his or her Compensation Measures within the Institutions is devised into seven following subchapters: The Disabled Pupils, The Announcement about the Numbre of Pupils in the Classroom, The pedagogical-psychological consultation, The Centre of Special Education, The School Consulting Centre, The Individual Education Plan and The Pedagogical Assistante. The goal of the empirical part is to find out the opinions about inclusive educatin of asked teachers of primary school. We used a qualitative researche with 11 researche questions. The respondents answered on prepared questions in semi-structured interview. The interviews was realized individually with eight teachers of some primary schools in Czech Republic. We asked on 34 questions. All the answers were transcribed, analysed and evaluated. The empirical part includes the methodology of the research, characteristics of respondents and chapters conluding the answers on the research questions.eng
dc.date.accepted2017-06-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam