Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMichalcová, Lenka
dc.contributor.authorKováč, David
dc.date.accessioned2021-12-08T14:00:20Z
dc.date.available2021-12-08T14:00:20Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-08-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/35004
dc.description.abstractCílem práce bylo "Posoudit současný stav informovanosti personálu poskytovatelů sociálních služeb na úseku problematiky mimořádných událostí, posoudit efektivnost realizovaného výukového programu." Na základě stanoveného cíle následně ověřit 2 stanovené hypotézy. Hypotézu č. 1 "Informovanost personálu poskytovatelů sociálních služeb o doporučených způsobech chování při mimořádných událostech nedosahuje 80% úspěšnosti správných odpovědí", a Hypotézu č. 2: "Vzdělávání personálu poskytovatelů sociálních služeb vede ke zlepšení současného stavu chování při mimořádných událostech". Za účelem testování Hypotézy č. 1 bylo vytvořeno dotazníkové šetření, které jsem prováděl u 4 poskytovatelů sociálních služeb, které splňovali daná kritéria: poskytovatel sociálních služeb musel poskytovat formu pobytovou, museli zde žít osoby se zdravotním postižením a lokace poskytovatele byla na území Jihočeského kraje. Výsledky jsem vyhodnocoval pomocí grafů v programu Microsoft Excel Word 2007. Pro posouzení Hypotézy č. 2 jsem vytvořil výukový program formou e-learningu, který obsahoval 5 tematických okruhů: ochranu obyvatelstva, požár, povodeň, chemické látky a radioaktivní látky. S tímto výukovým programem jsem personál u poskytovatelů sociálních služeb seznámil a následně potom prováděl druhé kolo dotazníkového šetření. Ve výsledcích mé práce jsem posuzoval efektivnost realizovaného výukového programu, tedy jakou personál prokázal informovanost o doporučených způsobech chování při vzniku mimořádné události před realizovaným výukovým programem a po. Výukový program přinesl personálu u poskytovatelů sociálních služeb cenné informace. Kdy došlo u druhého kola dotazníkové šetření po realizovaném výukovém programu k výraznému zlepšení. U některých otázek jsem nezaznamenal zlepšení, ale podle mého názoru je to z důvodu příliš odborného nebo tematického okruhu otázek.cze
dc.format216
dc.format216
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPoskytovatelé sociálních služebcze
dc.subjectosoby se zdravotním postiženímcze
dc.subjectochrana obyvatelstvacze
dc.subjectvýukový materiálcze
dc.subjectSocial service providerseng
dc.subjecthandicapped individualseng
dc.subjectprotection of populationeng
dc.subjectteaching materialeng
dc.titleZlepšení informovanosti poskytovatelů sociálních služeb o doporučených způsobech chování při vzniku mimořádné událosticze
dc.title.alternativeImproving awareness of social service providers about the best ways of behavior when an emergencyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag51009
dc.description.abstract-translatedThe aim of the thesis was "To assess the current state of awareness of the personnel of the social services providers in the field of extraordinary events, to assess the effectiveness of the implemented training program". Based on the stated objective, then, to verify 2 established hypotheses. Hypothesis No. 1, ´Awareness of social service provider staff on the recommended behaviour manners during extraordinary events does not reach 80% of correct response success´ , and Hypothesis No. 2, ´Social service provider staff education leads to an improvement in the current situation of behaviour manners during extraordinary events´. To fulfill this aim, a research survey was created, which I personally carried out in 4 social service providers, fulfilling the following criteria: the social service provider had to provide a ´stay´ form, handicapped individuals had to stay there´, and the place had to be located in the region of South Bohemia. The results were being evaluated via graphics processed in Microsoft Excel Word 2007 programme. To evaluate Hypothesis No. 2 I created an educative material in an e-learning form, containing 5 thematic areas: protection of population, fire, floods, chemical substances, and radio-active substances. I introduced this educative material to the social service provider staff, and subsequently I carried out a second round of interview survey. In the results of this work I was comparing the staff´s responses before the implemented educative programme, and after. The results of my research work have proven that the less staff takes part in education on protection of population, the less individuals are introduced to the recommended manners of behaviour during extraordinary events. The educative programme has brought valuable information for the social service provider staff. An improvement was missing in certain responses, but in my opinion, this is due to an extremely expert or thematic area of questions. The educative programme has brought valuable information for the social service provider staff. A significant improvement was noticed in the second round of questionnaire survey after implementing the educative programme. An improvement was missing in certain responses, but in my opinion, this is due to an extremely expert or thematic area of questions.eng
dc.date.accepted2017-09-12
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKavan, Štěpán


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam