Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVojtko, Viktor
dc.contributor.authorSocherová, Klára
dc.date.accessioned2021-11-19T14:39:39Z
dc.date.available2021-11-19T14:39:39Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-10-01
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3525
dc.description.abstractPro analýzu trhu z hlediska možnosti výběru benzínu z pohledu spotřebitele jsem pro svou práci provedla výzkum trhu konečných spotřebitelů a použila porovnání zjištěných dat od Sdružení obrany spotřebitelů. Porterův model mi pomohl zanalyzovat konkurenční prostředí spolu s analýzou trhu z hlediska ochrany spotřebitele. Po vyhodnocení sebraných dat jsme usoudila, že čerpací stanice si konkurují převážně cenou a i dotazovaní spotřebitelé si vybírají místo načerpání benzínu dle výše ceny. Respondenti nejvíce preferují městskou komunikaci jako místo, kde nejčastěji čerpají benzín a u čerpacích stanic využívají nejvíce prodej občerstvení a mycí linku automobilů. Většina dotazovaných spotřebitelů neomezuje jízdu automobilem po zvýšení cen benzínu a u řetězců čerpacích stanic doplňují benzín nejčastěji. Z cenového výzkumu vyplynulo, že čerpací stanice situované na dálnicích mají nejvyšší cenu benzínu a značka čerpacích stanic Shell, prodává benzín nejdráž. Na konkurenčním trhu čerpacích stanic se pohybuje mnoho značek, ale zatím žádná z nich nemá dominantní postavení, které by mohlo určovat výši cen benzínu.cze
dc.format63 s., 3 s. příloh.
dc.format63 s., 3 s. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectNatural 95cze
dc.subjectbenzíncze
dc.subjectochrana spotřebitelecze
dc.subjectvýzkum trhucze
dc.subjectkonkurencecze
dc.subjectNatural 95eng
dc.subjectfueleng
dc.subjectuser{\crq}s protectioneng
dc.subjectmarket researcheng
dc.subjectcompetitioneng
dc.titleAnalýza konkurence na spotřebitelském trhu s vybranou komoditoucze
dc.title.alternativeANALYSIS OF COMPETENTION ON THE CONSUMER'S MARKET WITH SELECTED COMMODITYeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag8351
dc.description.abstract-translatedFor my work of market analyse from customers point of view in terms of possibility of choosing fuel I have done market research, where I compared opinions of final customers and elicited datas by Union for protecting users. Porter model helped mi to analyze competitive background in line with the market research of user’s protection’s stand-point. After the data evaluation I figured , that gas stations are competing mostly by the price and customers choose the place to refuel according to the price. Informants mostly prefer using filling station located inside the city, where they mailny refuel and also very often vehicle washer and buying groceries, as well. Most of the interviewed users feel free using their cars even after raising the fuel’s prices up and mostly offten they tank at the net of petrol stations. From the price research ensue, that refuelling stations situated close to a motorway have the highest price and fuel of a brand Shell is the most expensive. At the competitive market, there is a lot of brands, but none of them has the dominance to determine the price of the petrol.eng
dc.date.accepted2007-10-15
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam