Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVojtko, Viktor
dc.contributor.authorSuleková, Klára
dc.date.accessioned2021-11-19T14:39:40Z
dc.date.available2021-11-19T14:39:40Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007-04-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3526
dc.description.abstractPředmětem bakalářské práce je analýza trhu z hlediska možnosti výběru cartridgí do inkoustových tiskáren z pohledu spotřebitele. Z tohoto důvodu jsem použila získaná data z výzkumu pro Sdružení obrany spotřebitelů a informace z mého výzkumu. Pro ohodnocení konkurenčního prostředí jsem použila Porterův model pěti sil a nakonec jsem analyzovala trh z hlediska ochrany spotřebitele. Při vyhodnocování získaných informací jsem zjistila, že trh s cartridgemi je ovládán cenovou konkurencí. Respondenti často uváděli, že si kupují renovované kazety, protože jsou levnější. Také se ukázalo, že barevné kazety se kupují méně často než černé právě proto, že jsou mnohem dražší. Jiná konkurence se objevila mezi firmami s originálními a alternativními kazetami, kdy firmy prodávající originální cartridge využívají čipy, aby tak zabránili renovaci kazet. V analýze trhu z pohledu spotřebitele byly nalezeny problémy. Zde se projevil dopad boje mezi alternativními a originálními kazetami a to v podobě čipů (v originálních cartridgí), které zatěžují konečného spotřebitele tím, že zvyšují cenu kazet a tak i náklady na tisk. Přitom hlavním úkolem těchto čipů je zamezit renovaci náplní. Další zajímavostí je, že ceny tiskáren jsou většinou jen dvakrát dražší jak kazety. Tento jev se projevil v důsledku snižování cen za tiskárny s cílem udržet se tak na trhu, ale na druhé straně zdražováním služeb a spotřebního materiálu potřebného k tiskárnám. Nemalou překážkou pro spotřebitele je špatné značení obalů od cartridgí. Je zde nedostatečná informovanost hlavně o objemu kazet. A posledním problémem je ztráta záruky při použití alternativní kazety. Výrobci tiskáren totiž nechtějí nést odpovědnost za produkty, které nejsou jimi doporučovány.cze
dc.format64 s., 2 s.
dc.format64 s., 2 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectinkoustová cartridgecze
dc.subjecttrhcze
dc.subjectkonkurencecze
dc.subjectochrana spotřebitelecze
dc.subjectinkoustová tiskárnacze
dc.subjectink cartridgeeng
dc.subjectmarketeng
dc.subjectcompetitioneng
dc.subjectconsumer protectioneng
dc.subjectink printereng
dc.titleAnalýza konkurence na spotřebitelském trhu s vybranou komoditoucze
dc.title.alternativeANALYSIS OF COMPETENTION ON THE CONSUMER'S MARKET WITH SELECTED COMODITYeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag8352
dc.description.abstract-translatedThe aim of this bachelor thesis is the market analysis based on the inkjet cartridges selection possibilities from the consumer point of view. For this reason there were used data acquired from the research of the Consumer Defence Association and information of own survey. The competitive environment was evaluated by the Porter’s model of five forces. Finally, the market was analyzed from the consumer protection point of view. During the evaluation of obtained information was found that the cartridge market is governed by price competition. In the respondents answers was often quoted that the reason for the purchase of remanufactured cartridges is their cheapness. Concerning the color cartridges was indicated, that their infrequent purchase is bases on their higher price. Other competition arose between the companies with original and alternative cartridges. The companies selling the original cartridges are using the chips to prevent cartridges from renovation. In the market analysis from the consumer point of view was found problems. It was induced by the impact of the competitive fight between the alternative and original cartridges by the chip implementing (into the original cartridges). These chips burden final consumers with the higher cartridge price increasing the printing costs as well. Besides, the main function of these chips is the restriction of the cartridge renovation. It is also interesting, that the printer prices are usually twice higher that the cartridges. This phenomenon appeared as a subsequence of the printer prices decreasing. However the aim of this activity was to remain on the market, it lead leads to the price increase of printer services, supplies and accessories. Considerable obstacle for the consumers is a bad labeling of the cartridges. There is a bad awareness especially in case of cartridge volumes. The guarantee loss by using the alternative cartridge is also a problem. The printer manufactures do not want to bear the responsibility for the products not recommended by them.eng
dc.date.accepted2007-06-05
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam