PODMÍNKY ROZVOJE MALÉHO PODNIKU V OBLASTI CESTOVNÍHO RUCHU
Abstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá podmínkami malého a středního podnikání v cestovním ruchu.
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit podmínky rozvoje turistické ubytovny Yetti, analyzovat jeho pozici v konkurenci, analyzovat systém řízení a zhodnotit možnosti využití operačních podpor a navrhnout možnosti budoucího rozvoje.
Turistická ubytovna Yetti byla založena roku 2003 a nachází se v Jizerských horách v malé vesnici Horní Maxov. Když Yetti přišel do Horního Macova, jeho strategie byla velice konkurenceschopná a měl hodně spokojených zákazníků. Po několika letech ale zájem zákazníků opadl. Proč se to stalo?
Ukázalo se, že dobrá myšlenka není dostačující pro úspěch v podnikatelském prostředí. Dobré řízení je pro podnikání stejně důležité jako konkurenční výhoda.
Tato bakalářská práce zhodnocuje marketingový mix turistické ubytovny Yetti. Produkt, cena a lidé jsou v pořádku, ale místo, marketingová komunikace, utváření balíčků, partnerství a programování jsou nepovšimnuty.
Samostatné podnikání není jednoduché, má mnoho překážek a také mnoho příležitostí. Zabírá mnoho nergie a času, ale samostatné podnikání dává podnikateli svobodu.