Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHouda, Michal
dc.contributor.authorHošek, Radim
dc.date.accessioned2021-12-09T08:27:44Z
dc.date.available2021-12-09T08:27:44Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-04-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/36422
dc.description.abstractPodnětem pro vznik této bakalářské práce bylo paradoxní zjištění, že ač studenti bakalářských oborů ekonomie absolvují poměrně velké množství matematických předmětů, znalosti v nich získané nejsou později v ekonomických předmětech uplatňovány. Cílem této práce je doplnit vysvětlení některých takových témat za použití různých matematických technik, jež jsou součástí standardních kursů. Zvláštní pozornost je věnována problematice grafického znázorňování v ekonomii, neboť často nedodržuje konvenci o využití vodorovné osy pro nezávisle proměnnou. K některým tématům doplňujeme alternativní grafické znázornění, které je v souladu s touto konvencí, avšak také ukazujeme, že ne vždy je to vhodné. Dále zkoumáme problematiku sčítání křivek a nabízíme vysvětlení, jak interpretovat grafy, které nedodržují výše uváděnou konvenci.cze
dc.format54 s.
dc.format54 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmatematika v ekonomiicze
dc.subjectanuitní početcze
dc.subjectvnitřní výnosové procentocze
dc.subjectteorie užitkucze
dc.subjectgrafy v ekonomiicze
dc.subjectkonvence grafického znázorňovánícze
dc.subjectnabídka prácecze
dc.subjecteliminace rizikacze
dc.subjectnabídka a poptávkacze
dc.subjectinverzní grafcze
dc.subjectmathematics in economicseng
dc.subjectannuity calculuseng
dc.subjectinternal rate of returneng
dc.subjectprofit theoryeng
dc.subjectgraphs in economicseng
dc.subjectgraph conventionseng
dc.subjectlabour supplyeng
dc.subjectrisk eliminationeng
dc.subjectsupply and demandeng
dc.subjectinverse grapheng
dc.titleSpolečný jazyk matematiky a ekonomiecze
dc.title.alternativeCommon Ground of Mathematics and Economicseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag42392
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis emanates from the paradox that undergraduate students of economics are given a number of mathematical courses that endow them with powerful tools, which are not afterwards used in the courses of economics and finance. The goal of this thesis is to provide a supplementary explanation of some of these topics, using various mathematical tools that are contained in the standard courses. Special attention is given to the problematics of graphical representation in economics, as in many cases there is a tendency to disobey the standard convention of using the horizontal axis for the independent variable. For some topics an alternative graphical visualisation is supplied while we show that it is not always useful. We investigate the issue of summing the curves and offer an explanation, how the information can be obtained from the graphs that do not obey the above mentioned convention.eng
dc.date.accepted2016-06-02
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineÚčetnictví a finanční řízení podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam