• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Hodnocení vlivu marketingové komunikace

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (2.281Mb)
    Posudek vedoucího práce (15.59Kb)
    Posudek oponenta práce (16.88Kb)
    Průběh obhajoby práce (146.3Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Vaňková, Veronika
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem této diplomové práce na téma Hodnocení vlivu marketingové komunikace byl rozbor používaných nástrojů marketingové komunikace, které využívají mnou vybrané značky kvality potravin, a na straně druhé byly navrženy změny ovlivňující nákupní chování a vnímání značek cílovou skupinu. Pro zhodnocení vnímání marketingové komunikace z pohledu výrobců byl proveden kvalitativní výzkum, který čítá 51 oceněných výrobců značkou Regionální potravina a Chutná hezky. Jihočesky. Dále byly provedeny řízené rozhovory se zástupci značek kvality. Z pohledu spotřebitelů byl proveden kvantitativní výzkum s celkovým počtem 268 respondentů. Výsledky byly následující. První hypotéza, která tvrdí, že značka Regionální potravina je v Jihočeském kraji více známá z vybraných akcí na podporu prodeje než značka Chutná hezky. Jihočesky, byla potvrzena. Z výzkumu vyplynulo, že respondenti znají ze všech těchto akcí více značku RP než značku CHJ. Značka CHJ by mohla být mnohem více vidět na farmářských trzích či ve specializovaných obchodech. Prostředky pro to zvolené: roll-upy umístěné v bezprostřední blízkosti prezentujících se potravin, wobblery upozorňující spotřebitele na oceněné výrobky v regálech a samozřejmě samolepky přímo na výrobcích či na cenovkách. Hypotéza číslo dvě, která říká, že značka Chutná hezky. Jihočesky je známější z místních médií, než značka Regionální potravina byla vyvrácena. Značka CHJ je u respondentů známější pouze z místních rádií a venkovní reklamy. Co se týče formy prezentace, kterou by měla zvolit značka CHJ, aby byla mezi spotřebiteli více známá, je podle mého, v poměru cena/výkon reklama v místních rádiích. Tuto marketingovou komunikace by měl obstarávat administrátor značky, tedy RAK JK. Náklady prezentace formou radiových spotů se odvíjí od počtu odvysílaných spotů, času vysílání a na nasmlouvaných cenách (množstevní slevy, dary, apod.). Tato forma prezentace by měla být především kumulována do období, kdy probíhají nejrůznější ochutnávky, slavnosti a jiné akce, jako pozvánka na ně. Třetí hypotéza se stejně jako druhá, nepotvrdila. Povědomí o značce Regionální potravina a Chutná hezky. Jihočesky z farmářských obchodů a prodejen zdravé výživy není pro obě značky rovnocenné. Značka RP je z těchto obchodů téměř jednou tak známá mezi spotřebiteli než značka CHJ. Výsledky o povědomí značky RP a značky CHJ z farmářských obchodů a prodejen zdravé výživy, může být brána jako velice znepokojující. Obě značky jsou ve svém principu zřízeny na podporu malých a středních výrobců, většinou jde tedy o drobné zemědělce a malé prvovýrobce. Jejich výrobky jsou charakterizovány tím, že jsou čerstvé a bez zbytečných přídatných látek, vyznačují se tedy vysokou kvalitou. Přesně takové výrobky chodí spotřebitelé cíleně nakupovat do těchto specializovaných obchodů. Proto by měli být hlavně výrazně označeny. Jak již bylo uvedeno výše buď samolepkami, wobblery či například něčím výraznějším, jako jsou podlahové samolepky. V každé takovéto prodejně by měly být pro zákazníky k dispozici prospekty nebo katalogy oceněných výrobků. Takovéto propagační materiály, které si mohou zákazníci přinést domů a v klidu prolistovat, zvyšují povědomí o značce. Navíc pokud bude katalog řešen tak, že krom základních informací o výrobku zde bude například poutavý příběh či historie výrobce, spotřebitel si s daným výrobkem spojí příběh a umocní se tak jeho příští rozhodování o nákupu. Poslední, ale velice důležitý návrh je na zajištění proškoleného personálu v těchto prodejnách, který je schopen zákazníka seznámit s principem značky Regionální potravina i Chutná hezky. Jihočesky a doporučit to nejlepší od místních, oceněných výrobců. Závěrem lze říci, že obě značky jsou v očích respondentů díky marketingové komunikaci mezi spotřebiteli známé a v porovnání s ostatními značkami kvality si stojí dobře.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/36882
    Kolekce
    • Ekonomická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV