Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorCudlínová, Eva
dc.contributor.authorPražmová, Andrea
dc.date.accessioned2021-12-09T08:43:42Z
dc.date.available2021-12-09T08:43:42Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-04-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/36934
dc.description.abstractDiplomová práce řeší aplikaci zeleného marketingu, resp. zeleného chování, obchodními řetězci Tesco Stores, Penny Market a Kaufland ČR na území krajského města České Budějovice. Hlavním cílem práce zjištění, zda tyto obchodní řetězce zelený marketing a chování využívají a v jakém rozsahu na základě stanovených indikátorů a dále zda zákazníci těchto řetězců zelený marketing a chování reflektují při svém nákupním rozhodování. Teoretická část práce je zaměřena na definování základních a souvisejících pojmů, jako je zelený marketing, zelená ekonomika, nákupní chování zákazníka a také teoretické vymezení zvolených indikátorů zeleného chování. Praktická část shrnuje získané informace z provedených řízených rozhovorů s představiteli řetězců a analyzuje chování zákazníků prostřednictvím provedeného dotazníkového šetření. Hlavním zjištěním diplomové práce je, že ačkoli obchodní řetězce zelený marketing aplikují, zákazníci jej při nákupním rozhodování spíše nezohledňují. Preferují cenu sortimentu a blízkost prodejen z místa bydliště či zaměstnání. Práce taktéž zjistila, že každý z řetězců disponuje svou klientelou, která se vyznačuje stejnými aspekty.cze
dc.format96
dc.format96
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectzelená ekonomikacze
dc.subjectnákupní rozhodovánícze
dc.subjectzelený marketingcze
dc.subjectspolečenská odpovědnost firemcze
dc.subjectbioproduktycze
dc.subjectekologicky šetrné budovy obchodůcze
dc.subjectekologicky šetrné obaly výrobkůcze
dc.subjectekologické nakládání s odpadycze
dc.subjectgreen economyeng
dc.subjectconsumer behavioreng
dc.subjectgreen marketingeng
dc.subjectcorporate social responsibilityeng
dc.subjectorganic foodeng
dc.subjectconstruction of environmentally friendly buildingseng
dc.subjectenvironmentally friendly packagingeng
dc.subjectecological management of wasteeng
dc.titleZelené chování obchodních řetězců (TESCO, Penny, Kaufland)cze
dc.title.alternativeGreen behavior of retail chains (TESCO, Penny, Kaufland)eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag46040
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the application of green marketing, respectively Green behaviour of retail chains Tesco Stores, Penny Market and Kaufland Czech Republic in the territory of the regional city České Budějovice. The main aim is thus to determine whether these retail chains use green marketing and behaviour to what extent, based on the set of indicators and whether the customers of these chains reflect green marketing and behaviour in their purchasing decisions. The theoretical part is focused on definitions of basic and related concepts such as green marketing, green economy, customer purchasing behaviour and theoretical definitions of selected indicators of green behaviour. The practical part summarizes the information obtained from interviews with representatives of retail chains and analyse customer behaviour through a questionnaire survey. The main finding of the thesis is that although retail chains use green marketing, customer's purchasing decisions is not affected by this type of marketing. Customers prefer a price range and distance to stores from the residence or from the working place. The thesis also found that each chain has its clients, who have the same features of behaviour.eng
dc.date.accepted2017-05-31
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineStrukturální politika EU a rozvoj venkovacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam