Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorUrban, David
dc.contributor.authorKaňoková, Simona
dc.date.accessioned2021-12-09T08:54:59Z
dc.date.available2021-12-09T08:54:59Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-03-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/37086
dc.description.abstractCílem této práce je popsat firemní dobrovolnictví v ČR a následně stanovit strukturovaný soubor etických zásad, kterého by se firmy měly držet, aby se zvýšila etická úroveň realizování firemního dobrovolnictví a jeho pozitivní dopad. Teoretická část představuje občanské a firemní dobrovolnictví, poukazuje na jejich zákonné i obsahové odlišnosti i na prostředí neziskových organizací a ekonomických subjektů tj. firem. Firemní dobrovolnictví (FD) je definováno jako součást dárcovství, které je sociální složkou firemní společenské odpovědnosti (CSR). Práce popisuje CSR jako nástroj etiky podnikání a hodnotí jeho vliv na firemní kulturu a pracovní sociální prostředí, ve prospěch solidárních projektů typu FD. Praktická část navazuje na základě zkušeností a studia odborných textů definováním čtyř modelů odrážejících fáze firemní etické zralosti. Jejich názvy jsou odvozeny ze souvislostí a příčin zahájení FD - modely přirozeně morální, propagační, personalistický a zaměstnanecký. Rozbor modelů směroval k naplnění cíle práce, sestavení sedmi etických zásad pro FD - principy reálného potenciálu, plánu a dopadu, cílové kvantity a kvality, přínosu pozice koordinátora, rovnocenného přístupu, svobody k rozhodování a princip pravdivé komunikace. Zásady nejsou postupem, ale kladou návodné a podpůrné otázky a koncentrují základ pro etický projekt FD. Text doprovází hodnotící komentář (z institucionálního, sociálního nebo individuálního etického hlediska) pomocí praktických příkladů.cze
dc.format91 s. (206 712 znaků)
dc.format91 s. (206 712 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdobrovolnictvícze
dc.subjectobčanské dobrovolnictvícze
dc.subjectfiremní dobrovolnictvícze
dc.subjectfiremní společenská odpovědnostcze
dc.subjectetika podnikánícze
dc.subjectindividuální etikacze
dc.subjectsociální etikacze
dc.subjectodpovědnostcze
dc.subjectspravedlnostcze
dc.subjectsolidaritacze
dc.subjectsubsidiaritacze
dc.subjectsvobodacze
dc.subjectprocesní spravedlnostcze
dc.subjectfiremní kulturacze
dc.subjectinstitucionální útvarcze
dc.subjectneziskové organizacecze
dc.subjectveřejná prospěšnostcze
dc.subjectsociální vztahycze
dc.subjectpravdivá komunikacecze
dc.subjectvolunteerismeng
dc.subjectcivic volunteerismeng
dc.subjectcorporate volunteerismeng
dc.subjectcorporate social responsibilityeng
dc.subjectbusiness ethicseng
dc.subjectindividual ethicseng
dc.subjectsocial ethicseng
dc.subjectresponsibilityeng
dc.subjectjusticeeng
dc.subjectsolidarityeng
dc.subjectsubsidiarityeng
dc.subjectfreedomeng
dc.subjectprocess freedomseng
dc.subjectcorporate cultureeng
dc.subjectinstitutional uniteng
dc.subjectnon-profit organizationseng
dc.subjectpublic benefiteng
dc.subjectsocial relationseng
dc.subjecttrue communityeng
dc.titleZásady firemního dobrovolnictví v ČRcze
dc.title.alternativePrinciples of corporate volunteerism in the Czech Republiceng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag46619
dc.description.abstract-translatedThe aim of this study is to describe the corporate volunteerism in the Czech Republic and subsequently define a structured set of ethical principles that should be complied by companies to enhance the ethical standards of corporate volunteerism and its positive impact. The theoretical part introduces the civic and corporate volunteerism, pointing out their legal and content differences and also the environmental non-profit organizations and economic subjects companies. Corporate volunteerism (CV) is defined as a part of the donation, which is a social component of corporate social responsibility (CSR). This study describes CSR as a tool of business ethics and assesses its impact on corporate culture and social work environment in favour of solidarity projects as CV. Based on the experience and study of scientific texts, four models reflecting the company's ethical maturity phase are defined in the practical part of the study. Their names are derived from the context and causes of the launch of CV - models naturally moral, promotional, human resources and employee model. The analysis of models aimed at meeting the objectives of the work, compiling seven ethical principles for CV - principles of real potential, plan and impact, quantity and quality of the target, the benefits of a coordinator´s position, equal access, freedom to make decisions and the principle of truthful communication. The principles are not procedures, however, the principles ask questions and concentrate ethical basis for project of CV. This text is accompanied by an evaluation comment using practical examples (from the institutional, social and individual ethical perspective).eng
dc.date.accepted2017-05-29
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineEtika v sociální prácicze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programSociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠetek, Jaroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam