dc.contributor.advisor | Machulová, Helena | |
dc.contributor.author | Hejtmánková, Karolína | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T08:55:58Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T08:55:58Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/37148 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá problematikou postavení a integraci mentálně postiženého dítěte s ohledem na sociální a společenskou úroveň jeho rodiny. Cílem bakalářské práce je na základě studia odborných dokumentů a porovnání dvou mentálně postižených dětí z rodin z rozdílných sociálních poměrů vypozorovat, jak je jedinec schopen se zapojit do většinové společnosti. Byly vypracovány dvě kazuistiky mentálně postižených jedinců a jejich rodin rozdílné kulturní a materiální úrovně. Zhodnocení možnosti zařazení jedince do společnosti byly popsány ve čtyřech ilustrativních vzorcích. V rámci své práce jsem došla k závěru, že rozhodným činitelem postavení mentálně postižených lidí ve společnosti není úroveň materiální, ale především kulturní. Toto tvrzení mohu podpořit i ze zkušeností z denní praxe. Míra postižení jedince, přes veškeré snahy rodiny udává největší vliv na integraci ve společnosti. | cze |
dc.format | 63 s. (86 565 znaků) | |
dc.format | 63 s. (86 565 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | mentální retardace | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | inkluze | cze |
dc.subject | postižení | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | sociální | cze |
dc.subject | společenská úroveň | cze |
dc.subject | vzdělání | cze |
dc.subject | mentally disabled | eng |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | social | eng |
dc.subject | level | eng |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.title | Vlivy ovlivňující začlenění mentálně postižených osob do společnosti s ohledem na sociální a společenskou úroveň jejich rodin | cze |
dc.title.alternative | Effect influencing integration of mentaly disabled people into society with respect to social status a edukational blackground of the family | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 39783 | |
dc.description.abstract-translated | This assignment is concentrating on social status and integration of a mentally disabled child with respect to social and society level of the family.
The outcome of this assignment is on the basis of inspection of professional documents and comparison of two children from two families with different social background, to recognize how is the individual able to integrate into general population.
Two case interpretationsof mentally disabled children were developed from two different culture and wealthines level of families.
The assessment of possible integrations of the individual into the society were described in four illustrative formulas.
As a result of my assignment I have come into the conclusion
that the major aspect for this integration is not the wealth of the family , but rather their culture comprehension.However the level of disability of the individual has the biggest impact for the integration overall. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-23 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální a charitativní práce | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Sociální práce | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Ehrlichová, Magdalena | |