Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMuchová, Ludmila
dc.contributor.authorUrbanová, Martina
dc.date.accessioned2021-12-09T08:57:48Z
dc.date.available2021-12-09T08:57:48Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-03-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/37307
dc.description.abstractPráce se zabývá otázkou, jestli lze v jednání učitele na základní škole identifikovat charakterové prvky korespondující s křesťanskými ctnostmi. Nejprve definujeme pojem ctnost a zabýváme se ctnostmi z pohledu dějinného vývoje. Dále dělíme ctnosti na kardinální a teologické. Poté charakterizujeme pojem hodnota z filozofického a psychologického hlediska včetně charakteru. Ve druhé kapitole se zmiňujeme o osobnosti učitele, významu příkladu učitele a jeho morálním působení na žáky. V poslední kapitole provádíme kvalitativní výzkum pomocí obsahové analýzy dat. Z kvalitativního výzkumu vyplývá, že ctnosti lze nalézt v postojích, v charakterových vlastnostech a v hodnotách. K předávání ctností dochází prostřednictvím vlastního příkladu každého učitele.cze
dc.format53 s. (75 000 znaků)
dc.format53 s. (75 000 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKřesťanské ctnosticze
dc.subjectpsychologické pojetí hodnotcze
dc.subjectcharakterové vlastnosticze
dc.subjectosobnost učitelecze
dc.subjectvýchovný styl učitelecze
dc.subjectetická výchovacze
dc.subjectprosociální výchovacze
dc.subjectmorální atmosféracze
dc.subjectkvalitativní výzkumcze
dc.subjectobsahová analýza dat.cze
dc.subjectChristian virtueseng
dc.subjectpsychological concept of valueseng
dc.subjectcharacter traitseng
dc.subjectpersonality of a teachereng
dc.subjecteducational style of a teachereng
dc.subjectethical educationeng
dc.subjectprosocial educationeng
dc.subjectmoral atmosphereeng
dc.subjectqualitative researcheng
dc.subjectcontent data analysis.eng
dc.titleKřesťanské ctnosti, osobnost učitele základní školy a jeho morální působení na žákycze
dc.title.alternativeChristian virtues, personality of an elementary teacher and his moral impact on pupilseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag46318
dc.description.abstract-translatedThe paper deals with a question whether it is possible to identify any character elements of an elementary teacher that would agree with Christian virtues. First, we define the notion of a virtue and view the virtues from the historical development. Further, we divide the virtues into cardinal and theological ones. After that we characterize the term value from philosophical and psychological point of view, inclusive of the term character. In the second chapter, we mention the teacher's personality, the significance of teacher's example and his moral effect on pupils. In the last chapter, we provide a qualitative research using a content data analysis. From the qualitative research we can see that virtues can be found in attitudes, personality traits and values. The transmission of virtues occurs mainly by its own example of each teacher.eng
dc.date.accepted2016-05-23
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePřibyl, Stanislav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam