Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPavelková, Martina
dc.contributor.authorŠvecová, Markéta
dc.date.accessioned2021-12-09T08:59:02Z
dc.date.available2021-12-09T08:59:02Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-03-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/37367
dc.description.abstractPráce se na teoretické úrovni zabývá porovnáním dvou sociálních prostředí působících na předškolní dítě ve dvou odlišných dobách, tedy doby komunismus a současnosti. Práce je zaměřena pouze na Českou republiku a tehdejší Československo. V textu se objevuje stručná definice komunismu a rodiny. Následuje porovnání podoby rodiny v minulosti a dnes, sociálního prostředí a institucí, které předškolní dítě ovlivňují a vychovávají. Dále se práce zabývá legislativními dokumenty. Jsou zde zmíněny nejdůležitější dokumenty a zákony týkající se rodiny, jejího fungování a ochrany dětí. Samostatnou kapitolou je Zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře a Novela zákona o státní sociální podpoře; T: 17. 3. 2016. V této části dochází k zamyšlení a naznačení otázky, zda ze strany Ministerstva práce a sociálních věcí nedochází k zavádění nebo znovuobnovení totalitních praktik.cze
dc.format33 s. (62 042 znaků)
dc.format33 s. (62 042 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectrodinacze
dc.subjectděticze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectkomunismuscze
dc.subjecttotalitacze
dc.subjectČeskoslovenskocze
dc.subjectZákon č. 117/1995 Sb.cze
dc.subjecto státní sociální podpořecze
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectkidseng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectcommunismeng
dc.subjecttotalityeng
dc.subjectCzechoslovakiaeng
dc.subjectAct no. 117/1995 Coll.eng
dc.subjecton state social supporteng
dc.titleVýchova dítěte - Rodiče versus státcze
dc.title.alternativeChild care- Parents versus stateeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag48591
dc.description.abstract-translatedThesis on theoretical level deals with a comparation in two different social environments operating with pre-school children, in two different times, time of communism and present. The work is focused just on Czech Republic and Czechoslovakia. In text is appearing concise definition of communism and family. Next in thesis is comparison of forms of family in the past and today, the social environment and institutions that affect at pre-school child and educate them. The thesis also deals with legislative documents. In thesis are important documents relating family, functioning of family and the protection of children. A separate chapter is Act no. 117/1995 Coll., on state social support and the Amendment to the Act on state social support from 17. 3. 2016. This section is for reflection and indicate of question whether the Ministry of labour and social affairs no implementation or restoration the totalitarian practices.eng
dc.date.accepted2017-06-01
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální a charitativní prácecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKlapetek, Martin


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam