Počítačové hry, občanské kompetence a výchova k občanství
Abstrakt
Hraní videoher se stává stále populárnější aktivitou mladých generací. Mnohokrát již byla diskutována potenciální škodlivost těchto her, ale dosud bylo jen málo řečeno o jejich roli v procesu učení. Cílem této práce je zmapovat situaci na poli her a pokusit se přiblížit možné využití videoher ve výchově k občanství. První část práce bude zaměřena na samotné videohry: prozkoumá zdroje jejich popularity, představí jejich typologie a stručnou historii. Druhá část práce se bude věnovat hráčské komunitě a občansky vzdělávacím aspektům her. Autor se zde zaměří na to, jak hráči spolu jednají, zda dokáží spolupracovat a vzájemně komunikovat jak ve hře, tak mimo ní, přiblíží také žádoucí kompetence, které mohou hry buď podporovat, nebo přímo dítě naučit. Ve třetí části bude pojednáváno o konkrétním využití her jako možné pomůcky při výuce.