dc.contributor.advisor | Rybová, Jarmila | |
dc.contributor.author | Opolzerová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-11-22T11:52:49Z | |
dc.date.available | 2021-11-22T11:52:49Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-04-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/3823 | |
dc.description.abstract | Daň z přidané hodnoty, často nazývaná daň zboží a služeb, je jedním z nejdůležitějších zdrojů státního rozpočtu. Systém daně z přidané hodnoty je stanoven Šestou směrnicí o dani z přidané hodnoty č. 77/388/EEC, kterou doplňují desítky novelizací a početná rozhodnutí Evropského soudního dvora. Hlavním úkolem směrnice je stanovit základní pravidla daně z přidané hodnoty, zjednodušit proces vyměření daně a zamezit daňovým únikům. S účinností od 1. ledna 1993 byla stanovena minimální hranice základní sazby 15 %, členské státy mohou navíc uplatňovat dvě snížené sazby. Členství České republiky v Evropské unii znamená také členství v jednotném vnitřním trhu. Zrušením celních kontrol se v členských zemích otevřely hranice pro volný pohyb zboží a služeb. Dodání zboží nebo služby se v rámci Evropské unie nazývá intrakomunitární plnění. Pojem dovoz a vývoz zůstává zachován pouze v souvislosti s třetími zeměmi, tedy s územím mimo Evropskou unii. | cze |
dc.format | 48 s., 5 s. příloh. | |
dc.format | 48 s., 5 s. příloh. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | daň z přidané hodnoty | cze |
dc.subject | Evropská unie | cze |
dc.subject | intrakomunitární plnění | cze |
dc.subject | Value Added Tax | eng |
dc.subject | European Union | eng |
dc.subject | intra-communnautaire supplies | eng |
dc.title | Daň z přidané hodnoty v kontextu Evropské unie | cze |
dc.title.alternative | Value Added Tax in European Union | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 8821 | |
dc.description.abstract-translated | The Value Added Tax, which is also called Goods and Services Tax in some countries, is one of the most important sources of state budget. The Value Added Tax system is for all European Union states determined by the ''Sixth Council Directive of 17 May on the harmonization of the laws of the Member States relating to turnover taxes - Common system of value added tax: uniform basis of assesment“, which is completed by tens of updates and decisions of the European law court. The aim of this directive is to stipulate basic rules for Value Added Tax, to simplify the tax assessment, and to stop the tax evasion. From the year 1992 Value Added Tax canť be lower than 15%, member countries can apply one or two rates on selected goods and services. For the Czech Republic the European Union membership means the membership in the single internal market. Thanks to the canceling of duty controls in member countries the border opened for free movement of goods and services. Delivery of goods or services is called in European Union intra-communnautaire supplies. The expressions Import and export are kept only in context with the third countries that means the area outside European Union. | eng |
dc.date.accepted | 2008-05-28 | |
dc.description.department | Ekonomická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Obchodní podnikání | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Ekonomická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |