Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZelenka, Miloš
dc.contributor.authorSedmíková, Kristýna
dc.date.accessioned2022-03-08T14:06:34Z
dc.date.available2022-03-08T14:06:34Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38318
dc.description.abstractPráce se zaměří na problematiku českého literárního kánonu a literárního odkazu jakožto národního bohatství, přičemž si práce bude všímat zejména recepce tohoto odkazu u žáků na druhém stupni ZŠ. Za tímto účelem byli zvoleni dva autoři Karel Hynek Mácha a Božena Němcová. Jedná se o kanonické autory, jejich práce byla v mnoha ohledech průkopnická a určující pro následný vývoj české literatury. Práce si klade otázku, do jaké míry je těmto spisovatelským osobnostem přikládána důležitost v očích učitelů i žáků ZŠ. Práce upozorní na odlišné vnímání klíčových autorů v minulosti a v dnešním kontextu. Práce se také pokusí zjistit, jaké didaktické postupy a strategie volí pedagogové při vyučování klíčových autorů. Dalším cílem práce je zjistit, zda učitelé využívají při vyučování zmíněných autorů vlastní inovativní postupy, popřípadě užité formy srovnat s dalšími možnými postupy, které by mohly přispět svou poutavou podstatou k pozitivnímu přijetí u žáků a také k následnému prohloubení porozumění dané problematice.cze
dc.format82 s.
dc.format82 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectLiterární kánoncze
dc.subjectK. H. Máchacze
dc.subjectB. Němcovácze
dc.subjectdidaktické postupycze
dc.subjectdidaktické strategie.cze
dc.subjectLiterary canoneng
dc.subjectK. H. Máchaeng
dc.subjectB. Němcováeng
dc.subjectdidactic procedureseng
dc.subjectdidactic strategies.eng
dc.titleOtázka čtenářského kánonu a formy recepce v literárním vzdělávání na 2. stupni ZŠ (se zaměřením na tvorbu K. H. Máchy a B. Němcové)cze
dc.title.alternativeThe question of reader's canon and forms reception in literary education at the 2nd grade of elementary school (focusing on the production of K. H. Mácha and B. Němcová)eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag44914
dc.description.abstract-translatedThe work will focus on the issue of the Czech literary canon and the literary legacy as a national wealth, while the work will focus especially the reception of this legacy in pupils at the elementary school. For this purpose, two authors were chosen - Karel Hynek Mácha and Božena Němcová. They are canonical authors their works were in many ways pioneering and determined for the subsequent development of Czech literature. The thesis is asking the extent to which importance is attached to these writers in the eyes of elementary school pupils. The work highlights the different perceptions of key authors in the past and in today's context. The work will also try to find out what didactic procedures and strategies are chosen by teachers in the teaching of chosen authors. Another objective of the thesis is to find out whether teachers use their own innovative methods in teaching about the mentioned authors, or compare the applied forms with other possible procedures, which could contribute by their attractive nature to the positive acceptance of students and also to the subsequent deepening of the understanding of the given issue.eng
dc.date.accepted2018-05-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJn-OVancze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePokorný, Milan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam