dc.contributor.advisor | Petr, Jan | |
dc.contributor.author | Bílá, Dita | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:06:41Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:06:41Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-07-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38326 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce se zabývá analyzováním současného stavu přírodovědných koutků na 1. stupni ZŠ a jejich využíváním v učení o přírodě. Informace jsou získávány na základě dotazníkového šetření. V práci je použit průřezový výzkum zahrnující 47 učitelů, kteří v současné době aktivně vyučují v prvním až pátém ročníku primární školy. Respondenti byli požádáni o vyplnění dotazníku, který obsahoval 19 otázek týkajících se přírodovědných koutků ve škole. Ze souboru odpovědí byly vytvořeny grafy, které zobrazují nejčetnější odpovědi. Z výsledného vyhodnocení výzkumu je patrné, jaký postoj mají učitelé k přírodovědným koutkům a jak je využívají v učení o přírodě. Diplomová práce zároveň obsahuje návrhy aktivit, které lze v přírodovědném koutku realizovat. | cze |
dc.format | 77 | |
dc.format | 77 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | přírodovědný koutek | cze |
dc.subject | primární vzdělávání | cze |
dc.subject | koutek živé přírody | cze |
dc.subject | pozorování | cze |
dc.subject | pokus | cze |
dc.subject | prvouka | cze |
dc.subject | přírodověda | cze |
dc.subject | výzkum | cze |
dc.subject | dotazník | cze |
dc.subject | corner of natural science | eng |
dc.subject | elementary education | eng |
dc.subject | corner of living nature | eng |
dc.subject | observation | eng |
dc.subject | experiment | eng |
dc.subject | teaching about nature | eng |
dc.subject | research | eng |
dc.subject | questionnaire | eng |
dc.title | Přírodovědný koutek na 1. stupni ZŠ - současný stav a možnosti využívání v učení o přírodě | cze |
dc.title.alternative | A corner of natural sciences at grammar school current state and possibilities of its use in teaching about nature | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 45038 | |
dc.description.abstract-translated | Presented thesis focuses on the analysis of the current state of natural science corners in Czech grammar schools and of their use in teaching about nature. All fundamental information was obtained through a survey using questionnaires. The analysis is based on a cross-sectional survey amongst 47 teachers that at present teach at grammar school (1st to 5th grade). Every subjects was asked to fill in a questionnaire containing 19 questions regarding natural science corners in subject's school. Presented graphs show the frequency of the most common answers from the pool of all obtained answers. The results clearly indicate the prevailing opinion of teachers on corners of natural science and shed light on their typical way of use in teaching about nature. Furthermore, the thesis also includes suggestions of educational activities that can be organized in a corner of natural science. | eng |
dc.date.accepted | 2018-08-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Chmelová, Štěpánka | |