Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZbudilová, Helena
dc.contributor.authorVolfová Žáková, Magdaléna
dc.date.accessioned2022-03-08T14:32:21Z
dc.date.available2022-03-08T14:32:21Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-03-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38846
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá rolí rodiny v rozvoji čtenářské dovednosti u dětí mladšího školního věku. V teoretické části specifikuje a rozlišuje základní pojmy čtenářská kompetence, čtenářská dovednost a čtenářství. Dále je vymezena předčtenářská a čtenářská gramotnost a jejích pět složek. Práce rovněž čtenáře seznamuje s pojmem rodina z pohledu generačních změn, aktuálních problémů a postojů ke čtenářství. Nastíněno je několik realizovaných projektů na podporu čtenářství v České republice. Formou smíšeného kvantitativně kvalitativního výzkumu je zjišťováno, zda a jakým způsobem dochází k rozvoji čtenářské dovednosti v kontextu rodinného prostředí, ve kterém dítě vyrůstá. Zvláštní pozornost je věnována vztahu mezi výchovou dítěte v trvalé péči jednoho z rodičů nebo ve střídavé péči obou rodičů a rozvojem čtenářské dovednosti.cze
dc.format62
dc.format62
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectČtenářská kompetencecze
dc.subjectčtení čtenářská dovednostcze
dc.subjectčtenářstvícze
dc.subjectpředčtenářská gramotnostcze
dc.subjectčtenářská gramotnostcze
dc.subjectrodina.cze
dc.subjectReader's proficiencyeng
dc.subjectreading-reader's skillseng
dc.subjectreadingeng
dc.subjectpre-reader's literacyeng
dc.subjectreader's literacyeng
dc.subjectfamily.eng
dc.titleRole rodiny v rozvoji čtenářské dovednosticze
dc.title.alternativeRole of the family on reading skillseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag52306
dc.description.abstract-translatedThis bachelor's work looks into the family's influence in reader's proficiency development in youngers chool-agechildren. Basic terms such as: reader's literacy, reader's skills and reading are specified in the theoretical part. Furthemore pre-reader's and reader's literacy is delimited along with its five components. This work also introduces the koncept of family from the point of generational changes, achal problems and attitudes towards reading. Several implemented projects in the area of fading promotion in the Czech republic are outlined. Based on the results of mixed quantative and qualitative research of the family's influence in the reader's abilities development in regard to the environment where the child is growing up. Special attention is paid to the relation between the child'supbringing in the permanent care of one parent, alternating care of both parents and reader's proficiency development.eng
dc.date.accepted2018-06-08
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKlemscheová, Denisa


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam