dc.contributor.advisor | Zbudilová, Helena | |
dc.contributor.author | Volfová Žáková, Magdaléna | |
dc.date.accessioned | 2022-03-08T14:32:21Z | |
dc.date.available | 2022-03-08T14:32:21Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-03-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38846 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá rolí rodiny v rozvoji čtenářské dovednosti u dětí mladšího školního věku. V teoretické části specifikuje a rozlišuje základní pojmy čtenářská kompetence, čtenářská dovednost a čtenářství. Dále je vymezena předčtenářská
a čtenářská gramotnost a jejích pět složek. Práce rovněž čtenáře seznamuje s pojmem rodina z pohledu generačních změn, aktuálních problémů a postojů ke čtenářství. Nastíněno je několik realizovaných projektů na podporu čtenářství v České republice. Formou smíšeného kvantitativně kvalitativního výzkumu je zjišťováno, zda a jakým způsobem dochází k rozvoji čtenářské dovednosti v kontextu rodinného prostředí,
ve kterém dítě vyrůstá. Zvláštní pozornost je věnována vztahu mezi výchovou dítěte v trvalé péči jednoho z rodičů nebo ve střídavé péči obou rodičů a rozvojem čtenářské dovednosti. | cze |
dc.format | 62 | |
dc.format | 62 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Čtenářská kompetence | cze |
dc.subject | čtení čtenářská dovednost | cze |
dc.subject | čtenářství | cze |
dc.subject | předčtenářská gramotnost | cze |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cze |
dc.subject | rodina. | cze |
dc.subject | Reader's proficiency | eng |
dc.subject | reading-reader's skills | eng |
dc.subject | reading | eng |
dc.subject | pre-reader's literacy | eng |
dc.subject | reader's literacy | eng |
dc.subject | family. | eng |
dc.title | Role rodiny v rozvoji čtenářské dovednosti | cze |
dc.title.alternative | Role of the family on reading skills | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 52306 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor's work looks into the family's influence in reader's proficiency development in youngers chool-agechildren. Basic terms such as: reader's literacy, reader's skills and reading are specified in the theoretical part. Furthemore pre-reader's and reader's literacy is delimited along with its five components.
This work also introduces the koncept of family from the point of generational changes, achal problems and attitudes towards reading. Several implemented projects in the area of fading promotion in the Czech republic are outlined. Based on the results of mixed quantative and qualitative research of the family's influence in the reader's abilities development in regard to the environment where the child is growing up. Special attention is paid to the relation between the child'supbringing in the permanent
care of one parent, alternating care of both parents and reader's proficiency development. | eng |
dc.date.accepted | 2018-06-08 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Klemscheová, Denisa | |