Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSirovátka, Jakub
dc.contributor.authorŽižková, Lenka
dc.date.accessioned2022-03-08T14:32:37Z
dc.date.available2022-03-08T14:32:37Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-03-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/38861
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou fenoménu hudby ve filosofii Arthura Schopenhauera a Friedricha Nietzscheho. Jaké místo hudba zaujímá v jejich filosofii, jak ji chápali a definovali? To jsou hlavní otázky, které jsou postupně rozebírány a zodpovězeny. Kvalifikační práce je rozčleněna do tří částí. První se zabývá pojetím hudby u Schopenhauera, druhá u Nietzscheho a třetí posouzením rozdílnosti jejich myšlenek v problematice vůle jako hudby. V práci se nachází i praktická část, a to rozbor Nietzscheho rané hudební skladby. Též poukazuji i na osobnost skladatele Richarda Wagnera, jenž byl ovlivněn oběma filosofy a naopak. V závěru práce hodnotím a shrnuji, zda byl cíl bakalářské práce naplněn a zodpovězeny výše položené otázky.cze
dc.format52 s. (73 312 znaků)
dc.format52 s. (73 312 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectArthur Schopenhauercze
dc.subjectFriedrich Nietzschecze
dc.subjectRichard Wagnercze
dc.subjecthudbacze
dc.subjectfilosofiecze
dc.subjectúvahycze
dc.subjecttragédiecze
dc.subjectdramacze
dc.subjectkompozicecze
dc.subjectvůlecze
dc.subjectmelodiecze
dc.subjectharmoniecze
dc.subjectrytmus.cze
dc.subjectArthur Schopenhauereng
dc.subjectFriedrich Nietzscheeng
dc.subjectRichard Wagnereng
dc.subjectmusiceng
dc.subjectphilosophyeng
dc.subjectreflectionseng
dc.subjecttragedyeng
dc.subjectdramaeng
dc.subjectmusical compositioneng
dc.subjectwilleng
dc.subjectmelodyeng
dc.subjectharmonyeng
dc.subjectrhythm.eng
dc.titleFilosofie hudby u A. Schopenhauera a F. Nietzschehocze
dc.title.alternativeA. Schopenhauers and F. Nietzsches Philosophy of Musiceng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag52456
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the problem phenomenon of music in the philosophy of Arthur Schopenhauer and Friedrich Nietzsche. What place does the music occupy in their philosophy, how they understood it and defined it? These are the main issues that are gradually discussed and answered. The thesis is divided into three parts. The first part of the thesis deals with Schopenhauer's concept of music, the second part is about Nietzsche's concept, and the third part is an assessment of the differences of their opinions of the issue of will as music. There is also a practical part in the thesis, namely the analysis of Nietzsche's early musical composition. I also refer to the personality of the composer Richard Wagner, who was influenced by both philosophers and vice versa. At the end of the thesis I evaluate and summarize whether the aim of the thesis was fulfilled and if it answered the aforesaid questions.eng
dc.date.accepted2018-09-04
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineFilozofie a religionistikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programFilozofiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJarolímová, Jana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam