Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZeman, Petr
dc.contributor.authorBrašnová, Olga
dc.date.accessioned2023-03-07T08:44:49Z
dc.date.available2023-03-07T08:44:49Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/39741
dc.description.abstractTato práce zkoumá, jaké mají spotřebitelé povědomí o spotřebitelském úvěru. V České republice roste zadluženost spotřebitelů. S větší zadlužeností spotřebitelů rostl také rozvoj nebankovních institucí. Tyto nebankovní instituce poskytovaly oproti bankám i úvěry spotřebitelům bez zjištění bonity klienta. Spotřebitel se poté dostával do situace, že neměl z čeho úvěr splácet (tak zvaná dluhová past). Proto stát viděl potřebu nebankovní instituce regulovat. Proto vznikl nový zákon o spotřebitelském úvěru. Jedná se o zákon číslo 257/2016 Sb. Hlavní cíl práce je zjištění informovanosti veřejnosti o změnách v novém zákoně o spotřebitelském úvěru. Byla zvolena metoda dotazníkového šetření. Na dotazník odpovídalo 210 respondentů v různých věkových kategoriích.cze
dc.format51 s.
dc.format51 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectFinanční arbitrcze
dc.subjectČNBcze
dc.subjectRPSNcze
dc.subjectNebankovní poskytovatelécze
dc.subjectFinancial Arbitereng
dc.subjectCzech National bankeng
dc.subjectAnnual percentage rate of costseng
dc.subjectNon-bank providerseng
dc.titleStav informovanosti veřejnosti České republiky o změnách v novém zákoně o spotřebitelském úvěrucze
dc.title.alternativeStatus of public awareness of the Czech Republic with the new law on consumer crediteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag49695
dc.description.abstract-translatedThis work examines the consumers' awareness of consumer credit. Consumer debt in the Czech Republic grows. Non-bank institutions were developing along with the debt. Unlike banks, these institutions would provide loans to consumers even without researching the client's solvency. The consumer then ended up in a situation where they did not have a way of paying the debt off (the so called debt trap). This is why the state felt the need to regulate non-bank institutions, leading to the creation of a new consumer credit act. It is act number 257/2016 Coll. The work consists of ascertaining the public awareness of the changes to the new consumer credit act. A questionnaire survey was chosen as the method. Two hundred and ten respondents of various age categories participated in the questionnaire. The questionnaire was evaluated using scientific methods: analysis, deduction and synthesis. The aim of the thesis is to determine the state of awareness of the Czech public about changes in the new Consumer Credit Act.eng
dc.date.accepted2019-06-05
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineÚčetnictví a finanční řízení podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam