Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKita, Pavol
dc.contributor.authorMatějková, Jana
dc.date.accessioned2023-03-07T08:46:44Z
dc.date.available2023-03-07T08:46:44Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/39979
dc.description.abstractCílem této práce je pomocí marketingového výzkumu identifikovat a popsat hlavní segmenty a jednotlivé typy zákazníků uvedených drogistických řetězců na základě jejich identity a spotřebního chování a následně uvést návrhy a doporučení pro drogistické řetězce. Práce je rozdělena na dvě hlavní části: teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje literárnímu přehledu, který byl zpracován na základě studia odborných knih a článků. Uvádí základní definice a pojmy týkající se dané problematiky. Zmiňuje pojem spotřebitel a spotřební chování, popisuje základní přístupy ke sledování spotřebního chování a faktory ovlivňující chování spotřebitele. Také popisuje kupní rozhodovací proces včetně jeho fází. Dále jsou zde uvedeny základní přístupy k segmentaci trhu a zákazníků včetně popisu celého procesu segmentace, metody segmentace a podmínky správné segmentace. Poslední kapitola se věnuje přístupům k typologii spotřebitelů dle různých hledisek. V praktické části byl proveden kvantitativní marketingový výzkum formou dotazníkového šetření. Na základě výsledků byla provedena segmentace spotřebitelů dle demografických znaků, jako je pohlaví a věk, a také dle preferované značky drogistického řetězce. Každý segment byl analyzován a detailně popsán z hlediska nákupního chování a na základě výsledných dat byly vytvořeny určité návrhy a doporučení pro drogistické řetězce.cze
dc.format88 s.
dc.format88 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectspotřebitelcze
dc.subjectspotřební chovánícze
dc.subjectmarketingový výzkumcze
dc.subjectsegmentace trhucze
dc.subjectdrogeriecze
dc.subjecttrh drogistického zbožícze
dc.subjectconsumereng
dc.subjectconsumer behavioureng
dc.subjectmarketing researcheng
dc.subjectmarket segmentationeng
dc.subjectdrugstoreeng
dc.subjectdrugstore marketeng
dc.titleTypologie spotřebitelů na trhu s drogistickým zbožímcze
dc.title.alternativeTypology of consumers in the drugstore marketeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag54168
dc.description.abstract-translatedThe aim of this work was to identify and describe the main segments and individual types of customers of the drugstore chains on the basis of their identity and consumption behaviour and subsequently to make suggestions and recommendations for drugstore chains. The whole thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part of the thesis is devoted to the literature review, which was based on the study of professional books and articles. It presents the basic definitions and concepts related to the issue. It mentions the term consumer, consumer behaviour, describes basic approaches to consumer behaviour monitoring, factors influencing consumer behaviour, purchasing decision-making process, market segmentation and consumer typology in various aspects. In the practical part, quantitative marketing research was conducted in the form of a questionnaire survey. Based on the results, consumer segmentation was performed according to demographic features such as gender and age, as well as the preferred drugstore brand. Each segment was analysed and described in detail in terms of purchasing behavior and based on the resulting data, some suggestions and recommendations for drugstore chains were created.eng
dc.date.accepted2019-06-05
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam