dc.contributor.advisor | Lohrová, Helena | |
dc.contributor.author | Koubová, Simona | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:43:29Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T09:43:29Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-07-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40156 | |
dc.description.abstract | Výuka anglického jazyka u českých dětí trpících AD(H)D je dozajista náročným úkolem pro každého učitele, zvláště pak pokud se tato porucha projevuje bok po boku s dalšími specifickými poruchami učení. Neexistuje žádný praktický "návod" pro učitele, který by jim pomohl lépe naplánovat své výukové strategie. Tato bakalářská práce představuje případovou studii o tom, jak pracovat s jedenáctiletým žákem trpícím ADHD a také přináší postupy užité za účelem vytvoření efektivního výukového programu. Mimo jiné zahrnuje souhrn literatury týkající se oblastí získávání druhého jazyka (SLA) a speciální pedagogiky. Zejména však tato práce využívá předností konverzační analýzy k přezkoumání diskurzu, který utváří výukové interakce, za účelem vysvětlit, co se projevuje v rozvoji žáka a k ohodnocení dosaženého, případně nedosaženého, pokroku. | cze |
dc.format | 46 s. (103 111 znaků) | |
dc.format | 46 s. (103 111 znaků) | |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Konverzační analýza (CA) | cze |
dc.subject | porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) | cze |
dc.subject | přepisy (transkripty) | cze |
dc.subject | Total Physical Response | cze |
dc.subject | Task-Based Language Teaching | cze |
dc.subject | učení se cizím jazykům | cze |
dc.subject | Conversation Analysis (CA) | eng |
dc.subject | Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) | eng |
dc.subject | transcription | eng |
dc.subject | Total Physical Response | eng |
dc.subject | Task-Based Language Teaching | eng |
dc.subject | foreign language acquisition | eng |
dc.title | A Case Study: Applying Conversation Analysis to the understanding of how to teach English to an 11-year-old Czech pupil suffering from ADHD | cze |
dc.title.alternative | A Case Study: Applying Conversation Analysis to the understanding of how to teach English to an 11-year-old Czech pupil suffering from ADHD | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 55434 | |
dc.description.abstract-translated | Teaching English language to Czech children suffering from AD(H)D is clearly a challenging task for any teacher, especially when this disorder often manifests itself with some other learning disabilities. There is no single practical guide for teachers to assist them in planning their teaching strategies. This bachelor´s thesis presents a case study in how to work with an 11-year-old pupil suffering from ADHD and the strategies employed in order to deliver an effective learning programme. It undertakes a review of relevant literature in the areas of both Second Language Acquisition (SLA) and Specialised Pedagogy. In particular, the thesis takes advantage of the emerging role of Conversation Analysis to examine the discourse that is constituting the teaching interactions in order to explain what is occurring in the development of the pupil and to evaluate their progression or the lack of it. | eng |
dc.date.accepted | 2019-08-28 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Bohemistika - Anglický jazyk a literatura | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Filologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kos, Petr | |