Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLohrová, Helena
dc.contributor.authorKoubová, Simona
dc.date.accessioned2023-03-07T09:43:29Z
dc.date.available2023-03-07T09:43:29Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40156
dc.description.abstractVýuka anglického jazyka u českých dětí trpících AD(H)D je dozajista náročným úkolem pro každého učitele, zvláště pak pokud se tato porucha projevuje bok po boku s dalšími specifickými poruchami učení. Neexistuje žádný praktický "návod" pro učitele, který by jim pomohl lépe naplánovat své výukové strategie. Tato bakalářská práce představuje případovou studii o tom, jak pracovat s jedenáctiletým žákem trpícím ADHD a také přináší postupy užité za účelem vytvoření efektivního výukového programu. Mimo jiné zahrnuje souhrn literatury týkající se oblastí získávání druhého jazyka (SLA) a speciální pedagogiky. Zejména však tato práce využívá předností konverzační analýzy k přezkoumání diskurzu, který utváří výukové interakce, za účelem vysvětlit, co se projevuje v rozvoji žáka a k ohodnocení dosaženého, případně nedosaženého, pokroku.cze
dc.format46 s. (103 111 znaků)
dc.format46 s. (103 111 znaků)
dc.language.isoeng
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKonverzační analýza (CA)cze
dc.subjectporucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD)cze
dc.subjectpřepisy (transkripty)cze
dc.subjectTotal Physical Responsecze
dc.subjectTask-Based Language Teachingcze
dc.subjectučení se cizím jazykůmcze
dc.subjectConversation Analysis (CA)eng
dc.subjectAttention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)eng
dc.subjecttranscriptioneng
dc.subjectTotal Physical Responseeng
dc.subjectTask-Based Language Teachingeng
dc.subjectforeign language acquisitioneng
dc.titleA Case Study: Applying Conversation Analysis to the understanding of how to teach English to an 11-year-old Czech pupil suffering from ADHDcze
dc.title.alternativeA Case Study: Applying Conversation Analysis to the understanding of how to teach English to an 11-year-old Czech pupil suffering from ADHDeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag55434
dc.description.abstract-translatedTeaching English language to Czech children suffering from AD(H)D is clearly a challenging task for any teacher, especially when this disorder often manifests itself with some other learning disabilities. There is no single practical guide for teachers to assist them in planning their teaching strategies. This bachelor´s thesis presents a case study in how to work with an 11-year-old pupil suffering from ADHD and the strategies employed in order to deliver an effective learning programme. It undertakes a review of relevant literature in the areas of both Second Language Acquisition (SLA) and Specialised Pedagogy. In particular, the thesis takes advantage of the emerging role of Conversation Analysis to examine the discourse that is constituting the teaching interactions in order to explain what is occurring in the development of the pupil and to evaluate their progression or the lack of it.eng
dc.date.accepted2019-08-28
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineBohemistika - Anglický jazyk a literaturacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programFilologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKos, Petr


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam