Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTichá, Lucie
dc.contributor.authorBigasová, Irena
dc.date.accessioned2021-11-22T11:55:45Z
dc.date.available2021-11-22T11:55:45Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/4020
dc.description.abstractCíli této práce jsou zanalyzovat situaci podnikatelské sféry na zahraničních trzích, zhodnotit podpory státu firmám při vstupu na mezinárodní trhy. Komparace podnikatelských možností ČR s vyspělými zeměmi a definování klíčových oblastí pro efektivnější realizaci zahraničně obchodní politiky státu. Práce je členěna do šesti částí. V první části je stručný literární přehled, dále pak následuje použitá metodika. Třetí kapitola analyzuje, zda se cítí výrobní podniky na Českobudějovicku dostatečně konkurenceschopné na mezinárodních trzích, mají-li problémy při vstupu na zahraniční trhy a jaké, využívají-li státních podpor exportu a mají-li pocit, že stát hájí dobře jejich zájmy či nikoli. Tato analýza byla prováděna na základě výběrového šetření, které bylo prováděno prostřednictvím e-mailového dotazování. Získaná data byla posléze vyhodnocena a graficky znázorněna. Čtvrtá kapitola mapuje podporu exportu, kterou nabízí svým vývozcům Česká republika. Pátá část rozebírá podporu exportu v zahraničí a vymezuje pozitiva a negativa českých firem. Poslední kapitola hodnotí zahraničně obchodní politiku ČR a definuje její klíčové oblasti.cze
dc.format73 s.
dc.format73 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectStrategiecze
dc.subjectkonkurenceschopnostcze
dc.subjectexportcze
dc.subjectstátní podporacze
dc.subjectzahraničně obchodní politikacze
dc.subjectStrategyeng
dc.subjectcompetitive advantageeng
dc.subjectexporteng
dc.subjectstate supporteng
dc.subjectforeign trade policyeng
dc.titleStrategie prosazování obchodně ekonomických zájmů ČR v zahraničícze
dc.title.alternativeCzech Republics Strategy of Enforcement of Busoness-economical Concernments in Foreign Countrieseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag8946
dc.description.abstract-translatedThe aims of this study are to analyze the situation of the business field in foreign markets, valorize the state support to the firms during entering the foreign markets, comparison of the business possibilities in the Czech Republic with the advanced countries and definition of the crucial areas for the more effective realization of the commercialize and economic policy of the state. The work is separated into six parts. In the first part, there is a short summary of literature, the second part is connected with methods. The third part analyzes the fact, if the manufacturing corporations in the Ceske Budejovice region feel to be competitive in foreign markets, if they have problems during entering the foreign markets, if they use state support of export and if they feel that the state obtain a brief of them well. This study was executed on the basis of survey sampling, which was done by e-mail questioning. The obtain data were analyzed and diagrammatized. The fourth chapter charts the support of export, which are offered to the exporters by the Czech Republic. The fifth part analyzes the support of abroad export and limits the positives and negatives of the Czech firms. The last chapter analyzes the commercialize and economic policy of the Czech Republic and defines its key areas.eng
dc.date.accepted2008-06-09
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam