• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Hry pro děti se zrakovým postižením v předškolním věku

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.013Mb)
    Posudek vedoucího práce (937.1Kb)
    Posudek oponenta práce (602.7Kb)
    Průběh obhajoby práce (284.5Kb)
    Datum
    2019
    Autor
    Hladká, Petra
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Zrak je důležitým lidským smyslem, který poskytuje člověku nejvíce informací o jeho okolí, proto každá zraková vada ovlivňuje život člověka při všech jeho činnostech. K tomu, aby slabozraké děti uměly svůj zrak co nejlépe využít, je třeba je vhodně motivovat již v předškolním období. S problémy dětí se zrakovým postižením se měla autorka možnost seznámit během studijní praxe ve dvou speciálních mateřských školách. Protože ji tato oblast speciální pedagogiky zaujala, zvolila si jako téma bakalářské práce Hry pro děti se zrakovým postižením v předškolním věku. Teoretická část práce seznamuje čtenáře se základní fyziologií zrakového orgánu a procesem zrakového vnímání, klasifikuje dětské zrakové vady a zabývá se charakteristikou a výchovou dítěte se zrakovým postižením v předškolním věku. Dále je v práci uvedena obecná charakteristika pojmu hra, klasifikace her a jejich význam pro výchovu a rozvoj dětí se zrakovým postižením. Ve druhé části bakalářské práce byly navrženy pohybové hry a činnosti, které různým způsobem podněcují zrakové vnímání a zároveň umožňují rozvoj pohybových a manipulačních dovedností slabozrakých dětí. Soubor her je zpracován na téma "Zimní radovánky" a "Z pohádky do pohádky". Pro zpracování bakalářské práce byl zvolen kvalitativní způsob výzkumu, který umožňuje podrobně popsat navrhované hry a pomocí metody polostrukturovaného rozhovoru s učitelkami dvou mateřských škol ověřit, jak se navržený soubor her uplatní v praxi. V poslední kapitole bakalářské práce byla provedena analýza zjištěných odpovědí a provedeno vyhodnocení využití navrženého souboru her v praxi. Bylo zjištěno, že navržené pohybové hry zvládly děti se zrakovým postižením na úrovni slabozrakosti bez větších problémů a při použití vhodných pomůcek a bezpečnostních opatření se tyto děti mohou účastnit všech pohybových aktivit jako jejich intaktní vrstevníci.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40382
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV