Divadelní představení pro mateřské školy v podání studentek Pedagogické fakulty
Abstrakt
Tato bakalářská práce se věnuje divadelnímu představení pro mateřské školy, které je realizováno studentkami Pedagogické fakulty. Popisuje problematiku pohádky, její vývoj, základní dělení a vliv na dítě. Společně s tím se věnuje dramatické výchově v mateřských školách, jejím cílům, principům a metodám. Ke splnění všech cílů bylo vytvořeno divadelní představení, které bylo sehráno v mateřských školách a následně pomocí metody experimentu, situačního pozorování a rozhovoru s pedagogy byla získána data potřebná pro výzkum. Výsledná data posloužila k určení vhodnosti amatérského divadla a ke srovnání s profesionálním divadlem. Hlavním zjištěním je, že amatérské divadelní představení je vhodné spíše pro děti, které se nacházejí ve věku pěti a šesti let a ve srovnání s profesionálním divadlem nejsou dostatečně propracovány mimické a gestikulační projevy herců. Výsledky této práce jsou prospěšné pro studenty předškolní pedagogiky a také pro učitelky v mateřských školách, protože práce podává doporučení na zlepšení v různých oblastech dramatické výchovy, na které by měl být kladen důraz při realizaci před dětmi v předškolním věku.