Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBajgarová, Zdeňka
dc.contributor.authorMelicharová, Iveta
dc.date.accessioned2023-03-07T10:01:41Z
dc.date.available2023-03-07T10:01:41Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40612
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá přínosem tělesné, výtvarné a hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. Sleduje, jaký vliv mají výchovy na celkový vývoj dětí a současně jak sám učitel může ovlivnit vzdělávací obsah těchto hodin. Cílem této práce je zjistit, jak nakládají paní učitelky s potenciálem výchov, které terapeutické prvky v hodinách používají a jaký přístup ke vzdělávání upřednostňují. Teoretická část seznamuje širokou veřejnost s obsahem, potenciálem a hlavními terapeutickými prvky jednotlivých výchov a naznačuje důležitost jejich zachování ve vzdělávacím systému na 1. stupni ZŠ. Pro výzkumné šetření je použita metoda polostrukturovaného rozhovoru a také přímé nestrukturované pozorování. Jedná se o kvalitativní zkoumání. V praktické části byly vedeny rozhovory se čtyřmi zkušenými pedagogy zaměřené především na jejich pojetí vybraných výchov. Dále zde byly pozorováním v hodinách zpracovány nejvýraznější aspekty v daných výchovách, které mají pozitivní vliv na vývoj dětí a jejich začlenění do společnosti. Na základě získaných výsledků lze tělesnou, výtvarnou a hudební výchovu chápat jako velmi prospěšné nauky, které působí na žákovu psychiku, ovlivňují jeho fyzické zdraví a snáze ho zapojují do kolektivu. Výchovy na 1. stupni ZŠ dětem zprostředkovávají místo, kde se dozvídají základy z oblasti umění, kultury a pohybu, a kde mohou objevovat samy sebe a učit se přijímat odlišnosti pozorující v okolí.cze
dc.format75 s. (6 s.přílohy)
dc.format75 s. (6 s.přílohy)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjecttělesná výchovacze
dc.subjectvýtvarná výchovacze
dc.subjecthudební výchovacze
dc.subjectučitelovo pojetí výchovycze
dc.subjectmotivacecze
dc.subjectemocecze
dc.subjectprosociální chovánícze
dc.subjecthodnocenícze
dc.subjectphysical educationeng
dc.subjectart educationeng
dc.subjectmusic educationeng
dc.subjectteacher's conception of educationeng
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectemotionseng
dc.subjectprosocial behavioreng
dc.subjectevaluationeng
dc.titleVýchovný a terapeutický potenciál tělesné, výtvarné a hudební výchovy očima pedagogů prvního stupně ZŠcze
dc.title.alternativeEducational and therapeutic potential of physical, art and music education as seen in the eyes of primary school teacherseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag52616
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the contribution of physical, art and music education at primary school. It monitors the influence of education on the overall development of children and at the same time how the teacher himself can influence the educational content of these lessons. The aim of my thesis is to find out how the teachers deal with the potential of education, which therapeutic elements they use in their lessons and which approach to education they prefer. The theoretical part introduces the content, potential and main therapeutic elements of physical, art and music education to the public and suggests the importance of their preservation in the educational system at primary school. It is a qualitative investigation, I used the semi-structured interview method as well as direct unstructured observation for my research. In the practical part I conducted interviews with four experienced teachers and I mainly focused on their conception of selected education. Furthermore, the most striking aspects of the education, which have a positive impact on the development of children and their integration into society, were processed by observation in lessons. Based on the obtained results, physical, artistic and musical education can be understood as very beneficial doctrines that affect the pupil's psyche, influence his / her physical health and facilitate his / her involvement in the collective. Art, music and physical education at primary school provide a place where children learn the basics of art, culture and dance, and where they can discover themselves and learn to accept the differences observed in the surroundings.eng
dc.date.accepted2019-05-15
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň základních školcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKrninský, Luboš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam