• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Výchovný a terapeutický potenciál tělesné, výtvarné a hudební výchovy očima pedagogů prvního stupně ZŠ

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (875.0Kb)
    Posudek vedoucího práce (631.4Kb)
    Posudek oponenta práce (862.6Kb)
    Průběh obhajoby práce (149.6Kb)
    Datum
    2019
    Autor
    Melicharová, Iveta
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Diplomová práce se zabývá přínosem tělesné, výtvarné a hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. Sleduje, jaký vliv mají výchovy na celkový vývoj dětí a současně jak sám učitel může ovlivnit vzdělávací obsah těchto hodin. Cílem této práce je zjistit, jak nakládají paní učitelky s potenciálem výchov, které terapeutické prvky v hodinách používají a jaký přístup ke vzdělávání upřednostňují. Teoretická část seznamuje širokou veřejnost s obsahem, potenciálem a hlavními terapeutickými prvky jednotlivých výchov a naznačuje důležitost jejich zachování ve vzdělávacím systému na 1. stupni ZŠ. Pro výzkumné šetření je použita metoda polostrukturovaného rozhovoru a také přímé nestrukturované pozorování. Jedná se o kvalitativní zkoumání. V praktické části byly vedeny rozhovory se čtyřmi zkušenými pedagogy zaměřené především na jejich pojetí vybraných výchov. Dále zde byly pozorováním v hodinách zpracovány nejvýraznější aspekty v daných výchovách, které mají pozitivní vliv na vývoj dětí a jejich začlenění do společnosti. Na základě získaných výsledků lze tělesnou, výtvarnou a hudební výchovu chápat jako velmi prospěšné nauky, které působí na žákovu psychiku, ovlivňují jeho fyzické zdraví a snáze ho zapojují do kolektivu. Výchovy na 1. stupni ZŠ dětem zprostředkovávají místo, kde se dozvídají základy z oblasti umění, kultury a pohybu, a kde mohou objevovat samy sebe a učit se přijímat odlišnosti pozorující v okolí.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40612
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV