dc.contributor.advisor | Popjaková, Dagmar | |
dc.contributor.author | Staňková, Karolína | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T10:02:29Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T10:02:29Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40686 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá výukou témat místní region a migrace obyvatel v hodinách zeměpisu na 2. stupni základních škol. V práci jsou charakterizovány a navrženy čtyři konkrétní metody a formy pro výuku místního regionu z pohledu migrace, které se opírají o mezipředmětové vazby a klíčové kompetence žáků. Následně je zhodnocen průběh a naplnění cílů aplikace dvou výukových námětů na hodinách zeměpisu na ZŠ Vodňany v březnu 2019. Pro výuku místního regionu jsou často využívané aktivizační metody, jako je práce s mapou, procházka v blízkém okolí, terénní výuka aj. Aktivní přístup žáků v hodinách zeměpisu byl také jedním z cílů při tvorbě vlastních výukových aktivit. Součástí diplomové práce je rovněž analýza výsledků dotazníkového šetření zaměřeného na výuku místního regionu a migrace z pohledu učitelů zeměpisu a na znalosti žáků ohledně těchto témat. Výsledky výzkumu jsou příznivé pro účely diplomové práce. Mnoho učitelů témata místní region a migrace propojují, a tím pádem mohou navržené výukové aktivity využít ve své praxi. Žáci projevili poměrně dobré znalosti o místním regionu a dokážou při aktivitách vycházet z vlastních poznatků. Na základě prostudované literatury jsou v úvodní části diplomové práce zpracovaná teoretická východiska, která souvisí s tématy didaktika geografie, mezipředmětové vztahy, RVP ZV, klíčové kompetence, formy a metody výuky. | cze |
dc.format | 77 | |
dc.format | 77 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | didaktika geografie | cze |
dc.subject | 2. stupeň základní školy | cze |
dc.subject | klíčové kompetence | cze |
dc.subject | mezipředmětové vazby | cze |
dc.subject | místní region | cze |
dc.subject | migrace | cze |
dc.subject | didactics of geography | eng |
dc.subject | the lower secondary school | eng |
dc.subject | key competences | eng |
dc.subject | cross-curricular links | eng |
dc.subject | local region | eng |
dc.subject | migration | eng |
dc.title | Výuka místního regionu z pohledu migrace obyvatel - příklad aplikace mezipředmětových vazeb a klíčových kompetencí žáků na základní škole | cze |
dc.title.alternative | Local Region Education from the Perspective of Population Migration - An Example of Application of cross-curricular links and key competences of students at lower secondary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 54849 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with teaching students of the lower secondary school about the topics of the local region and the migration of the population. The diploma thesis characterizes four specific methods and forms for teaching the local region from the point of view of migration. The methods are based on cross-subject relations and key competences of the students. Afterwards, the thesis is evaluated the process and the fulfilment of the objectives of the application of two teaching topics in geography lessons at the lower secondary school Vodňany in March 2019. Activation methods such as work with the map, walking in the vicinity, field lessons, etc. are often used for teaching the local region. One of the goals was also student´s active approach to geography lessons in creating their own learning activities. Part of the thesis is also an analysis of the results of a questionnaire survey focused on teaching the local region and migration from the perspective of teachers of geography and the knowledge of students about these topics. The results are favourable for the purpose of the thesis. Teachers link the topics of the local region and migration, it demonstrates that the proposed learning activities can use in the practice. Students have shown relatively good knowledge of the local region and during learning activities were able to use knowledge. In the introduction of the thesis is elaborated the theoretical part of the thesis, which is related to the themes of geography didactics, interdisciplinary relations, FEP BE, key competences, forms and methods of teaching. | eng |
dc.date.accepted | 2019-05-23 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Zn-OVan | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Nováček, Aleš | |