Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠimková, Ivana
dc.contributor.authorKleinová, Andrea
dc.date.accessioned2023-03-07T10:02:31Z
dc.date.available2023-03-07T10:02:31Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-04-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40688
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá využitím klasické a současné literatury k rozvoji čtenářské gramotnosti na 1. stupni základních škol. Zaměřili jsme se v ní zejména na výzkum oblíbené literatury žáků 3.-5. ročníků ZŠ. Dále jsme zjišťovali, jakou mimočítankovou četbu volí učitelé k rozvoji čtenářské gramotnosti svých žáků a jak s touto četbou pracují. V teoretické části uvádíme krátký vhled do problematiky čtenářské gramotnosti, současných výsledků výzkumu, metod, strategií a faktorů ovlivňujících čtenářskou gramotnost. Ve výzkumné části uvádíme výsledky dotazníkového šetření rodičů žáků, kde byla hlavní pozornost věnována preferenci titulů, autorů a žánrů jejich dětí. V praktické části jsme navázali na výsledky těchto šetření a z uvedené literatury metodicky zpracovali pracovní listy, jejichž průvodní aktivity směřují k rozvoji čtení s porozuměním a k nácviku čtenářských strategií. Zaměřili jsme se převážně na jejich motivační a zábavný charakter. Pracovní listy s aktivitami byly ověřeny ve vybraných třídách ZŠ a doplněny o bohatou reflexi z praxe.cze
dc.format113 s
dc.format113 s
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectčtenářská gramotnostcze
dc.subjectčtenářstvícze
dc.subjectliteratura dětí a mládežecze
dc.subjectčtenářské strategiecze
dc.subjectpracovní listycze
dc.subjectmetodické listycze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectoblíbená literaturacze
dc.subjectklasická literaturacze
dc.subjectsoučasná literaturacze
dc.subjectčeský jazyk a literaturacze
dc.subjectreading literacyeng
dc.subjectreadingeng
dc.subjectchildren's and youth literatureeng
dc.subjectreading strategieseng
dc.subjectworksheetseng
dc.subjectmethodological sheetseng
dc.subjectprimary schooleng
dc.subjectpopular literatureeng
dc.subjectclassical literatureeng
dc.subjectcontemporary literatureeng
dc.titleVyužití klasické a současné dětské literatury k rozvoji čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠcze
dc.title.alternativeThe use of classical and contemporary Children's literature to the reading literacy development of learners at 1st degree of elementary schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag55144
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the use of classical and contemporary literature for the development of reading literacy at primary schools. We focused mainly on the research of popular literature of third to fifth grade primary pupils. We also investigated what extra-curricular reading materials teachers choose to develop their pupils' reading literacy and how they work with them. In the theoretical part, we present a brief insight into the issue of reading literacy, current research results, methods, strategies and factors influencing reading literacy. In the research part, we present the results of a questionnaire survey of pupils' parents, where the main attention was paid to the preferences of titles, authors and genres of their children. In the practical part, we followed up on the results of these surveys and designed worksheets with activities aimed at promoting reading comprehension and developing reading strategies. We focused mainly on their motivational and entertaining character. Worksheets with activities were verified in selected classes of primary schools and supplemented by rich reflection from practice.eng
dc.date.accepted2019-05-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň základních školcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeZelenka, Miloš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam