Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBauman, Petr
dc.contributor.authorOhrazdová, Jiřina Sára
dc.date.accessioned2023-03-07T11:44:38Z
dc.date.available2023-03-07T11:44:38Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-03-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40926
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá procesem adaptace na prostředí v mateřské škole. Teoretické poznatky jsou doplněné o výzkumnou reflexi vlastní zkušenosti autorky s nově nastupujícími dětmi do mateřské školy. V teoretické části je popsán proces adaptace a jeho typické fáze, dále jsou zde rozpracovány determinanty, které ovlivňují úspěšnou adaptaci: pedagogičtí pracovníci, rodiče, připravenost dítěte, samotné prostředí mateřské školy. V práci je realizována případová studie: pozorování 18 dětí nastupujících do mateřské školy ve školním roce 2016/17 a 2017/18 a rozhovory s rodiči nastupujících dětí. Na základě případové studie se diplomová práce zabývá problémy, které během adaptace mohou vzniknout. Vyústěním této práce jsou doporučení pro praxi, a to pro rodiče dětí nastupujících do mateřské školy a pro učitele.cze
dc.format97 s. (176 343 znaků)
dc.format97 s. (176 343 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectadaptacecze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectproces adaptace a jeho fázecze
dc.subjectproblémy při adaptacicze
dc.subjectčinitelé ovlivňující úspěšnou adaptacicze
dc.subjectzralost dítětecze
dc.subjectdoporučení pro rodičecze
dc.subjectdoporučení pro učitelecze
dc.subjectadaptationeng
dc.subjectnursery schooleng
dc.subjectprocess adaptation and its phaseseng
dc.subjectadaptation problemseng
dc.subjectfactors influencing successful adaptationeng
dc.subjectmaturity of childeng
dc.subjectrecommendation for parentseng
dc.subjectrecommendations for teacherseng
dc.titleAdaptace dětí na prostředí v mateřské školecze
dc.title.alternativeAdaptation of Children to Nursery School Environmenteng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag51907
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the process of adaptation to nursery school environment. Theoretical findings are supplemented with research reflection of author's own experience with children entering a nursery school. In the theoretical part, the process of adaptation and its typical phases are described. Furthermore, determinants influencing successful adaptation are examined: teachers, parents, child's readiness, the nursery school itself. In this work, a case study is presented, based on the observation of 18 children entering the nursery school in the school year of 2016/17 and 2017/18, and interviews with parents. Based on the case study, the thesis identifies problems that may arise during adaptation. Finally, the thesis sums up practical recommendations: for parents and for nursery school teachers.eng
dc.date.accepted2019-06-03
dc.description.departmentTeologická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePedagogika volného časucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Teologická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVychovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSuchomelová, Věra


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam