dc.contributor.advisor | Bauman, Petr | |
dc.contributor.author | Ohrazdová, Jiřina Sára | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T11:44:38Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T11:44:38Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/40926 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá procesem adaptace na prostředí v mateřské škole. Teoretické poznatky jsou doplněné o výzkumnou reflexi vlastní zkušenosti autorky s nově nastupujícími dětmi do mateřské školy. V teoretické části je popsán proces adaptace a jeho typické fáze, dále jsou zde rozpracovány determinanty, které ovlivňují úspěšnou adaptaci: pedagogičtí pracovníci, rodiče, připravenost dítěte, samotné prostředí mateřské školy. V práci je realizována případová studie: pozorování 18 dětí nastupujících do mateřské školy ve školním roce 2016/17 a 2017/18 a rozhovory s rodiči nastupujících dětí. Na základě případové studie se diplomová práce zabývá problémy, které během adaptace mohou vzniknout. Vyústěním této práce jsou doporučení pro praxi, a to pro rodiče dětí nastupujících do mateřské školy a pro učitele. | cze |
dc.format | 97 s. (176 343 znaků) | |
dc.format | 97 s. (176 343 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | adaptace | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | proces adaptace a jeho fáze | cze |
dc.subject | problémy při adaptaci | cze |
dc.subject | činitelé ovlivňující úspěšnou adaptaci | cze |
dc.subject | zralost dítěte | cze |
dc.subject | doporučení pro rodiče | cze |
dc.subject | doporučení pro učitele | cze |
dc.subject | adaptation | eng |
dc.subject | nursery school | eng |
dc.subject | process adaptation and its phases | eng |
dc.subject | adaptation problems | eng |
dc.subject | factors influencing successful adaptation | eng |
dc.subject | maturity of child | eng |
dc.subject | recommendation for parents | eng |
dc.subject | recommendations for teachers | eng |
dc.title | Adaptace dětí na prostředí v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Adaptation of Children to Nursery School Environment | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 51907 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with the process of adaptation to nursery school environment. Theoretical findings are supplemented with research reflection of author's own experience with children entering a nursery school. In the theoretical part, the process of adaptation and its typical phases are described. Furthermore, determinants influencing successful adaptation are examined: teachers, parents, child's readiness, the nursery school itself. In this work, a case study is presented, based on the observation of 18 children entering the nursery school in the school year of 2016/17 and 2017/18, and interviews with parents. Based on the case study, the thesis identifies problems that may arise during adaptation. Finally, the thesis sums up practical recommendations: for parents and for nursery school teachers. | eng |
dc.date.accepted | 2019-06-03 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Suchomelová, Věra | |