dc.contributor.advisor | Samcová, Petra | |
dc.contributor.author | Ratajová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T11:45:05Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T11:45:05Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41009 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je popsat komparaci vzdělávání zrakově postižených žáků v hlavním vzdělávacím proudu v běžné základní škole a ve škole speciální. Přiblížit tak celkový pohled, jejich přístupy a postoje z hlediska vzdělávání
v konkrétních školách s konkrétně zrakově postiženými žáky.
Teoretická část se zaměřuje na vědní disciplíny pro zrakově postižené žáky, klasifikaci zrakových vad, osobnost zrakově postiženého jedince a na vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu v běžných základních a speciálních školách.
Praktická část je demonstrována kazuistikami konkrétně zrakově postižených žáků a rozšířena o metodologickou část polostrukturovaného rozhovoru. Zobrazuje zde data získaná od rodičů, žáků, pedagogů, speciálních pracovníků i z mé vlastní pedagogické praxe. | cze |
dc.format | 58 s. (77 363 znaků) | |
dc.format | 58 s. (77 363 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Klíčová slova - integrace | cze |
dc.subject | inkluzivní vzdělávání | cze |
dc.subject | zrakově postižení žáci | cze |
dc.subject | speciální škola | cze |
dc.subject | běžná základní škola | cze |
dc.subject | kompenzační pomůcky | cze |
dc.subject | těžká slabozrakost až nevidomost. | cze |
dc.subject | Keywords: integration | eng |
dc.subject | inclusive education | eng |
dc.subject | visually impared students | eng |
dc.subject | special school | eng |
dc.subject | regular primary school | eng |
dc.subject | education tools for visually impared | eng |
dc.subject | pur-blindness | eng |
dc.subject | blindness. | eng |
dc.title | Komparace vzdělávání žáků se zrakovým postižením v běžné základní škole
a v základní škole pro zrakově postižené | cze |
dc.title.alternative | The Education of Pupils with Visual Impairment at Elementary School for Visually Impaired Compared with the Integration at Standard Elementary School | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 55236 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the this bachelor thesis is to compare the education process of visually impaired students in primary school education mainstream setting to a special school education system. This study is to elusidate and give a general view of education environment, it´s approach, how the attitude vary by individual impairment characteristics and by the type and nature of the institution they attend.
The theoretical part of this thesis is concentrated on scientific research for visual impaired students, provides classification of visual impairments, concerns the personality traits of visually impared individual towards education strategies within regular mainstream education system at primary and speacial schools.
The practical part is demostrated by casuistry of visually impaired individuals, data are generated through semi -structured interviews with student participants, parents, staff members Teachers of Visually Impaired and my own teaching experience. | eng |
dc.date.accepted | 2019-05-30 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Pedagogika volného času | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Vychovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kaplánek, Michal | |