dc.contributor.advisor | Machulová, Helena | |
dc.contributor.author | Hajnová, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T11:45:17Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T11:45:17Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41047 | |
dc.description.abstract | V bakalářské práci se věnuji potřebnosti pozice školního sociálního pracovníka. V současnosti je jejich činnost na škole i mimo ní rozsáhlá a postihuje komplexnost služeb - služby žákům, služby rodině a rodičům a služby pedagogickým pracovníkům i personálu školy.
Cílem je poukázat na fakt, že školní sociální pracovník jako expert na sociální prostředí v něm umí vyhodnotit a řešit důležité vlivy. Škola je v ekosystému plně strukturovaný systém, kde je třeba pro docílení rovnováhy rozumět i subsystémům, jejich společenským hranicím, vzájemnostem všech vztahů a prvků. Proto by každá škola měla mít odborníka na sociální prostředí, který u jakékoli nerovnováhy dokáže správně analyzovat a hledat možnosti. Školní sociální práce by se měla stát integrální součástí všech škol. Při její absenci je řada činností takzvaně přehazována na pedagogy, kteří jsou již tak dost vytíženi.
V literární části se zaměřím na vymezení základních kategorií(sociální práce, sociální pracovník, školní sociální práce, školní sociální pracovník, sociální pedagog, pedagog) a jejich kompetencí, případně náplně práce. Významnou pozornost budu věnovat skupinám dětí ve školním vzdělávání, které vzhledem ke svým problémům vyžadují zvýšenou pozornost. Zaměřím se na faktory ovlivňující jejich chování a úspěšnost ve vzdělání. Formou souhrnných tabulek a grafů četnosti žáků evidovaných ve statistikách MŠMT zpracuji data a vyvodím závěry. Argumentaci pro potřebnost školního sociálního pracovníka podpořím zapracováním vlastních zkušeností z praxe, vyvozenými závěry a případnými doporučeními.
Rozsah 30- 40 stran | cze |
dc.format | 49 s. přílohy 13 s. | |
dc.format | 49 s. přílohy 13 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | sociální práce | cze |
dc.subject | sociální pracovník | cze |
dc.subject | školní sociální práce | cze |
dc.subject | školní sociální pracovník | cze |
dc.subject | sociální pedagog | cze |
dc.subject | pedagog | cze |
dc.subject | social work | eng |
dc.subject | social worker | eng |
dc.subject | school social work | eng |
dc.subject | school social worker | eng |
dc.subject | social pedagogue | eng |
dc.subject | pedagogue | eng |
dc.title | Potřebnost školního sociálního pracovníka v současném školství | cze |
dc.title.alternative | The need od a school social worker in contemporary | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 55770 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis deals with the need for the position of school social worker. Nowadays, their activities at school and beyond are extensive and affect the complexity of services - services to pupils, services to the family and parents, and the services of teaching staff and school staff.
The aim is to point out that the school social worker, as an expert in the social environment, can evaluate and solve important influences in it. The school is a fully structured system in the ecosystem, where subsystems, their social boundaries, the interrelationship of all relationships and elements need to be understood to achieve balance. Therefore, every school should have a social environment expert who can correctly analyze and look for opportunities to solve any imbalance. School social work should become an integral part of all schools. In its absence, a number of activities are shifted to teachers who are already busy.
In the literary part, I will focus on the definition of basic categories (social work, social worker, school social work, school social worker, social pedagogue, pedagogue) and their competences, or job content. I will pay significant attention to groups of children in school education who, due to their problems, require increased attention. I will focus on factors influencing their behaviour and success in education. By using summary tables and graphs of the number of students registered in the M & Scaron statistics, MT will process the data and draw conclusions. I will support the argumentation for the need of a school social worker by incorporating my own practical experience, conclusions and possible recommendations. | eng |
dc.date.accepted | 2019-06-03 | |
dc.description.department | Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální a charitativní práce | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Teologická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Sociální práce | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Ehrlichová, Magdalena | |