dc.contributor.advisor | Prázdná, Radka | |
dc.contributor.author | Tušilová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T11:59:58Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T11:59:58Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-08-16 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41101 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou integrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami do systému waldorfské školy.
Cílem práce je zjistit, jak integrace žáka probíhá a jaké je klima ve třídě, kde se žák s SVP nachází.
V první velké kapitole v teoretické části se dočteme o integraci a inkluzi. Vysvětluji a porovnávám zde tyto dva pojmy, formy a faktory integrace, je zde také zařazena kapitola o integraci sociální. Další část se věnuje pojmu žák se speciálně vzdělávacími potřebami. Najdeme zde obecnou definici a dále podkapitoly o tělesném postižení, nejvíce o Duchennově muskulární dystrofii, která je zastoupena ve výzkumném souboru. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na waldorfskou pedagogiku. Je zde popsána historie waldorfského školství, popis a principy waldorfské školy a dále waldorfské školy, nacházející se v České republice.
Praktická část práce je zpracována v souladu s formulovaným cílem kvalitativním přístupem v designu případové studie. Technikami sběru dat byly rozhovor, pozorování, analýza dokumentů a sociometrie.
Bakalářská práce může být přínosem pro vzdělávací instituci v evaluační rovině. Také by mohla sloužit jako studijní materiál pro studenty pedagogických škol, či pro veřejnost zajímající se o systém waldorfského školství. | cze |
dc.format | 59.str. | |
dc.format | 59.str. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | žák se speciálně vzdělávacími potřebami | cze |
dc.subject | waldorfská pedagogika | cze |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | pupils with special educational | eng |
dc.subject | waldorf pedagogy | eng |
dc.title | Integrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v systému waldrofské školy | cze |
dc.title.alternative | Integrating a pupil with special educational needs within the waldorf educational system | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54639 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with the integration issue of pupils with special educational needs into the Waldorf school system.
The aim of the work is to find out how integrating the pupil proceeds and what is the climate in the classroom where the pupil with SEN is located.
In the first large chapter in the theoretical part we will learn about integration and inclusion. I explain and compare these two concepts, forms and factors of integration, also included is a chapter on social integration. The next part deals with the concept of a pupil with special educational needs. Here we find a general definition and also subchapters regarding physical disability, most of all about Duchenne muscular dystrophy, which is represented in the research file. The theoretical part's last chapter is focused on Waldorf pedagogy. It describes the history of Waldorf education, the Waldorf school description and principles and Waldorf schools located within the Czech Republic.
The practical part of the thesis is elaborated in accordance with the formulated objective with a qualitative approach in case study design. The data collection techniques were interview, observation, document analysis and sociometry.
This bachelor thesis can be beneficial for the educational institution at evaluation level. It could also serve as study material for pedagogical school students or for the public who are interested in the Waldorf education system. | eng |
dc.date.accepted | 2019-09-19 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Švestková, Renata | |