dc.contributor.advisor | Vitoň, Jan | |
dc.contributor.author | Šindelářová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T12:00:03Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T12:00:03Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-05-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41116 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je posoudit formativní vliv dvou rozdílných knih, se stejným názvem Policejní pohádky, na předškolní a mladší školní děti. Dalším cílem je komparovat obě knihy z hlediska jejich vhodnosti pro malé čtenáře a posluchače, z hlediska vlivu na jejich preventivní účinnost a využitelnost knih v preventivní činnosti policie České republiky, i z hlediska porovnání knih jako literárně uměleckého díla. V rámci řešení problematiky byl proveden kvalitativní výzkum s využitím metody hloubkového rozhovoru u deseti respondentů z cílové skupiny dětí a polostrukturovaný rozhovor s pracovnicí Oddělení tisku a prevence Krajského ředitelství Policie ČR Jihočeského kraje. Výzkumem a jeho následnou analýzou bylo zjištěno, že Policejní pohádky od Romana Pokorného jsou vhodnější pro preventivní a pedagogické působení, než stejnojmenná kniha od Zuzany Pospíšilové, což je způsobeno zejména rozdílnou estetickou funkčností obou knih. Méně estetické Policejní pohádky Romana Pokorného mají větší preventivně-výchovný dopad na cílovou skupinu i přes skutečnost, že dílo Romana Pokorného postrádá základní rysy literárního žánru pohádky. Obě knihy jsou z preventivního i formativního hlediska vhodné pro cílovou skupinu dětí, avšak kniha Romana Pokorného je využitelná i v praxi policistů z Oddělení tisku a prevence jako důležitá a vhodná pomůcka. | cze |
dc.format | 51 s. | |
dc.format | 51 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | policejní pohádka | cze |
dc.subject | prevence | cze |
dc.subject | děti | cze |
dc.subject | formativní vliv | cze |
dc.subject | Policie ČR | cze |
dc.subject | Roman Pokorný | cze |
dc.subject | Zuzana Pospíšilová | cze |
dc.subject | police fairy tale | eng |
dc.subject | prevention | eng |
dc.subject | children | eng |
dc.subject | formative influence | eng |
dc.subject | Police of
the Czech Republic | eng |
dc.subject | Roman Pokorny | eng |
dc.subject | Zuzana Pospisilova | eng |
dc.title | Policejní pohádky a jejich využití v prevenci a formování pozitivního vztahu k příslušníkům Policie ČR. | cze |
dc.title.alternative | Police Fairy Tales and Their Use in Prevention and Building a Positive Relationship towards the Police of the Czech Republic. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 54839 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this work is to evaluate the formative influence of two different books with the same name - Police Fairy Tales, on preschool and younger school children. Another aim is to compare both of the books in 3 aspects - their suitability for small readers and listeners, their impact on their preventive efficiency and the usefulness of these books in preventive activities of the Czech Police, as well as comparison of two books as literary works. Within the solution of the problem, a qualitative research was carried out. The method of in-depth interview was used with ten respondents - the target group of children. A semi-structured interview was used with a member of the Department of Press and Prevention of the Regional Directorate of the Police of the South Bohemia Region. Thanks to the research and its analysis, was determined that the Police Fairy Tales, which were written by Roman Pokorný are more suitable for preventive and pedagogical activities than the book of the same name from Zuzana Pospíšilová. It is caused because of the different aesthetic functionality of both books. Fairy tales, which were written by Roman Pokorný, are less aesthetic but they have a greater preventive-educational impact on the target group. Despite of the fact that these fairy tales are lacking in basic features of literary genre - fairy tales. Both books are suitable for the target group of children from preventive and formative point of view, but Roman Pokorný's book is also useful for the practice of police officers from the Press and Prevention Department as an important and useful tool. | eng |
dc.date.accepted | 2019-06-06 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální práce ve veřejné správě | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Sociální politika a sociální práce | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Svatoš, Roman | |