Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBřízová, Bohdana
dc.contributor.authorKourková, Michaela
dc.date.accessioned2023-03-07T12:00:15Z
dc.date.available2023-03-07T12:00:15Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41150
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na činnost odborníků pracující s dětmi trpící dyspinxií, dyspraxií nebo dysmúzií. Prvním cílem, bylo zmapování výskytu těchto poruch a způsob jejich diagnostiky. Druhým cílem bylo zjistit způsob další práce s dítětem a věnování se dané problematice. Dysmúzie, dyspraxie a dyspinxie spadají do oblasti speciální pedagogiky v rámci kapitoly specifických poruch učení a v populaci se objevují velmi ojediněle. V literatuře se často nachází jen malé odstavce o těchto poruchách. Dysmúzie je porucha projevující se v oblasti hudební a vyskytuje často izolovaně. Dyspraxie se projevuje především v obratnosti a motorických funkcí jedince. U dyspinxie je zasažena oblast výtvarných dovedností. Informace jsou získány kvalitativním výzkumem, s využitím metody dotazování a technikou polořízeného rozhovoru. Výběrovým souborem jsou odborníci v PPP v kraji Vysočina. Získané údaje jsou vyhodnoceny otevřeným kódováním a zpracovány do práce kategorizací dat. Z výzkumu je patrné, že výskyt uvedených poruch je v kraji Vysočina velmi ojedinělý. Dle rozhovorů s odborníky bylo zjištěno, že tyto poruchy nejsou školsky významné, proto se jim nevěnuje dostatečná pozornost. Dyspinxie a dysmúzie se dle odborníků nediagnostikují, proto v praxi s poruchami neměla žádná z dotazovaných osob dostatečné zkušenosti. Na způsob diagnostikování těchto poruch tedy nikdo z dotazovaných nedokázal odpovědět. Vývojová porucha dyspraxie se v kraji Vysočina dle dotazovaných odborníků vyskytuje jen v minimální míře. Způsob práce s dyspraktiky je podle odborníků shodný. Provádějí komplexní vyšetření, využívají metody a techniky k určení diagnózy a následně vydávají svá doporučení, jak s těmito jedinci pracovat.cze
dc.format60 s. (103 078 znaků)
dc.format60 s. (103 078 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdyspinxie; dysmúzie; dyspraxie; pedagogicko-psychologické poradny; diagnostika;cze
dc.subjectdyspinxia; dysmusia; dyspraxia; pedagogical-psychological advice centres; diagnosiseng
dc.titleDysmúzie, dyspraxie, dyspinxie a odborná veřejnostcze
dc.title.alternativeDysmuzia, dyspraxia, dyspinxia and professional publiceng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag55111
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis focuses on the activities of professionals with children suffering from dyspinxia, dyspraxia or dysmosis. The first objective was the mapping of the occurrence of these disabilities, and the method of their diagnosis. The other main objective was to ascertain the method of subsequent work with the child, and address the given issue. The dysmusia, dyspraxia and dyspinxia fall under the area of special pedagogics within the scope of the chapter regarding specific learning disabilities, these disorders occur very rarely in the population. In literature, we also often only find short paragraphs about these disorders. The concept of dysmusia is a disorder which manifests itself in the area of music. This disorders often manifests itself isolatedly. Dyspraxia manifests itself mainly in nimbleness, and the individual's motor skills. Dyspinxia affects the area of artistic skills. Information is obtained using qualitative research, using the questioning method and the technique of semi-controlled interviews with professionals working in this area. The selective sample is experts in PPP in the Vysočina Region. The interview was conducted with 5 informants from various PPPs in the region. The obtained information is evaluated with the help of open coding, and subsequently processed into the thesis using data categorisation. From the research, it is evident that the disorders of dyspraxia, dyspinxia and dysmusia occur very rarely in the Vysočina Region. According to interviews with professional information, which should be considered significant, they do not pay enough attention to them. Dyspinxia and dysmuzia are not diagnosed by experts, so they did not have sufficient experience in the field of disorders. Therefore, nobody could provide an answer regarding the method in which these disorders are diagnosed. The developmental disorder of dyspraxia in the Vysočina Region is only minimal in the interviewed experts. According to experts, the method of working with dyspractics is the same. They carry out comprehensive examinations, use diagnosis methods and techniques, and then make recommendations on how to work with these individualseng
dc.date.accepted2019-06-17
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeShivairová, Olga


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam