Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMarková, Aneta
dc.contributor.authorKotrla, Daniel
dc.date.accessioned2023-03-07T12:01:20Z
dc.date.available2023-03-07T12:01:20Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41255
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá pozicí asistenta pedagoga ve vztahu k integraci žáků s poruchou autistického spektra (PAS) na běžné základní škole v Praze. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol, ve kterých jsou stručně charakterizovány jednotlivé poruchy autistického spektra, vymezeny pojmy integrace a inkluze pro potřeby této práce a popis pozice asistenta pedagoga v rámci integrace žáků s PAS společně s kompetencemi tohoto pracovníka. Praktická část je tvořena výzkumnou sondou kvantitativního charakteru na základě nestandardizované ankety, která byla vyhodnocena z pěti běžných základních škol v Praze, jenž integrují žáky s PAS. Anketa s uzavřenými odpověďmi, doplněná o čtyři otevřené, byla určena pouze pro pozici asistenta pedagoga. Závěry ankety jsou na základě četností zpracovány do grafů. Součástí závěru bakalářské práce jsou podklady pro další výzkum, případně co by se dalo změnit nebo zlepšit v oblasti vzdělání, praxe a kompetencí asistenta pedagoga pro potřeby integrace žáků s PAS do běžné základní školy.cze
dc.format54 s. (65 951 znaků)
dc.format54 s. (65 951 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAspergerův syndromcze
dc.subjectvysocefunkční autismuscze
dc.subjectintegracecze
dc.subjectinkluzecze
dc.subjectasistent pedagogacze
dc.subjectkompetencecze
dc.subjectAsperger syndromeeng
dc.subjecthigh functioning autismeng
dc.subjectintegrationeng
dc.subjectinclusioneng
dc.subjectteaching assistanteng
dc.subjectcompetenceeng
dc.titleAsistent pedagoga a jeho role při integraci žáka s poruchou autistického spektra v běžné základní školecze
dc.title.alternativeTeaching assistants and their role in integration of children with autistic spectrum disorder at elementary schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58172
dc.description.abstract-translatedThis Bachelor thesis is dealing with the teaching assistant position in relation to integration of children with the autistic spectrum disorder at common public school in Prague. The thesis consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part is divided into five chapters that briefly describes the kinds of the autistic spectrum disorders. This part also defines the integration and inclusion terms applied in terms of the teaching assistant position and also describes the position and competencies of each teaching assistant. The practical part consists of the quantitative research built on the basis of exploratory method and it was applied on five public school in Prague that integrates children with autistic spectrum disorder. The enquiry was designed for teaching assistants only and with pre-defined answers combined with questions with opened answers. The enquiry outcomes are processed in graphs based on the answers frequency. The foundations of this research are also the part of this thesis conclusion as well as the propositions for changes in the sphere of the education, practice and competencies of the teaching assistants involved in the process of the children with autistic spectrum disorder integration within common public schools.eng
dc.date.accepted2019-06-17
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam