Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorGarabiková Pártlová, Margareta
dc.contributor.authorPragerová, Kateřina
dc.date.accessioned2023-03-07T12:01:26Z
dc.date.available2023-03-07T12:01:26Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41263
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání dětí a žáků s diabetes mellitus 1. typu. Zaměřuje se na způsoby naplňování specifických potřeb plynoucích ze zdravotního znevýhodnění a jakým způsobem je dítě s diabetem začleňováno do školních aktivit. V úvodu práce je charakterizována podstata tohoto chronického onemocnění, jeho léčba a způsoby kompenzace s využitím nejnovějších technologií v monitoraci glykémie a aplikaci inzulínu. Dále jsou v práci přiblíženy možné rizikové situace, se kterými se lze v průběhu vzdělávacího procesu dítěte setkat a jakým způsobem na takové situace reagovat. Praktická část se opírá o přímé zkušenosti rodičů diabetických dětí, které navštěvují školní zařízení. Výzkum je orientován na rodiče dětí, které navštěvují mateřskou školu a 1. stupeň základního vzdělávání.cze
dc.format109 s. (136 453 znaků)
dc.format109 s. (136 453 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDiabetes mellitus 1. typucze
dc.subjectglykémiecze
dc.subjecthypoglykémiecze
dc.subjecthyperglykémiecze
dc.subjectinzulíncze
dc.subjectmonitorace glykémiecze
dc.subjectškolní zařízenícze
dc.subjectType 1 diabetes mellituseng
dc.subjectglycemiaeng
dc.subjecthypoglycemiaeng
dc.subjecthyperglycemiaeng
dc.subjectinsulineng
dc.subjectglycemic monitoringeng
dc.subjectschool facilitieseng
dc.titleSpecifické potřeby dítěte s diabetes mellitus 1. typu v rámci předškolního a základního vzdělávánícze
dc.title.alternativeSpecific needs of a child with type 1 diabetes mellitus in pre-primary and primary educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58181
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with the issue of children and pupil´s education and with type 1 diabetes mellitus. It focuses on the ways to meet the specific health disadvantages needs and how the child with diabetes is integrated into the school activities. At the beginning of this work, the substance of this chronic disease, its treatment and methods of compensation using the latest technologies in blood glucose monitoring and insulin administration is characterized. Furthermore, the possible risky situations that can be encountered during the child's educational process and how to respond to these situations are described. The practical part is based on the direct experience of parents whose diabetic children attend a kindergarten and a primary school.eng
dc.date.accepted2019-06-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePrázdná, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam