dc.contributor.advisor | Švestková, Renata | |
dc.contributor.author | Uhlířová, Alexandra | |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T12:01:31Z | |
dc.date.available | 2023-03-07T12:01:31Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-08-16 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41269 | |
dc.description.abstract | Ve své bakalářské práci se zabývám Standardy kvality péče o děti ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy.
V první kapitole teoretické části charakterizuji ústavní a ochrannou výchovu. Popisuji, za jakých okolností se děti do institucionální péče mohou dostat, a jak je tato tématika legislativně ošetřena. Ve druhé kapitole se zabývám školskými zařízeními pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Ve třetí kapitole představuji Standardy kvality péče, které platí pro školská zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy schválené Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy roku 2015. Dále uvádím jednotlivé zásady, které musí zařízení dodržovat a v neposlední řadě tři stupně reflexe kvality ve vztahu k dodržování Standardů.
V praktické části jsem si zvolila dva cíle. Nejprve jsem popsala a analyzovala Standardy kvality péče a dalším cílem práce je zjistit, zda jsou zaměstnanci z vybraných typů zařízení na území Jihočeského kraje dostatečně proškoleni v dodržování Standardů. Pro své šetření jsem zvolila kvalitativní výzkum, metodu dotazování, techniku polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumným souborem byli zaměstnanci na pozicích denního vychovatele, etopeda nebo sociálního pracovníka. Z výsledků mé práce vyplývá, že zaměstnanci o Standardech mají přehled, proběhlo spokojivé školení a vědí, jak s nimi nakládat. Stupně reflexe kvality probíhají průběžně. Závěrem mohu konstatovat, že zavedení Standardů kvality výrazněji neovlivnilo informanty při individuální práci s dětmi.
Tato práce může sloužit jako informační materiál pro studenty zdravotních, sociálních či pedagogických oborů. Dále může být vhodná pro zaměstnance působící v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy a také pro širší veřejnost, které se tato problematika týká. | cze |
dc.format | 53 s. (72 471 znaků) | |
dc.format | 53 s. (72 471 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Ústavní výchova a ochranná výchova | cze |
dc.subject | školská zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy | cze |
dc.subject | standardy kvality péče | cze |
dc.subject | Institutional care and protective care | eng |
dc.subject | school institutions for prosecution of institutional and protective care | eng |
dc.subject | quality care standards | eng |
dc.title | Standardy kvality péče o děti ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy | cze |
dc.title.alternative | Quality Standards for Educational Foster Care Institutional Facilities | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58187 | |
dc.description.abstract-translated | In my bachelor thesis I deal with Quality standards of childcare in school institutions for prosecution of institutional care.
In the first chapter of the theoretical part are specified constitutional and protective care. There is described in what circumstances can children get into institutional care and how is this topic dealt with legally. In the second chapter there is information contained - possible school institutions for constitutional and protective care. In the third chapter there are introduced Quality standards of care, which are applied in school institutions for prosecution of institutional and protective care approved in 2015 by the Ministry of Education, Youth and Sports. There is mentioned simplified overview of quality standards, specific principles and their observance and quality reflection possibilities, which can be used by institutions.
In the practical part were specified two targets. First were described and analyzed Quality standards of care and following target was finding out if the employees from chosen types of institutions in the South Bohemian region were sufficiently trained in following the standards. I have chosen a qualitative research, method of semi-structured dialoques, questioning method. Queried group were employees in a job of daily educator, etoped or social worker. The result of my research is following: the employees are well-informed about the Standards, they were well-trained and they know, how to use it in daily practice. Degrees of quality reflection are in progress. Genereally was mentioned that the implementation of Standards has not significantly influenced their individual work with children.
This bachelor thesis can be used as information source for medical, social or pedagogic students. It may also be suitable for employees in the institutions for prosecution of institutional care and protective care and for wider public interested in this topic. | eng |
dc.date.accepted | 2019-09-19 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bílková, Zuzana | |