Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDolák, František
dc.contributor.authorTrněný, Šimon
dc.date.accessioned2023-03-07T12:01:41Z
dc.date.available2023-03-07T12:01:41Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-07
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41279
dc.description.abstractK laické první pomoci není potřeba specializovaného vybavení ani jakékoliv odbornosti. Nacházíme se v době, ve které je přístrojová technika a odborná způsobilost ve zdravotnictví na vysoké úrovni, ale bez kvalitní laické první pomoci je takřka nemožné například, u náhlé zástavy oběhu, uzdravit pacienta do takové míry, aby odcházel z nemocnice ve stejném stavu jako před úrazem či nemocí. V bakalářské práci jsme se pokoušeli zjistit rozsah teoretických i praktických znalostí vybraných skupin obyvatelstva. Konkrétně jsme si zvolili dva cíle. Prvním cílem bylo zjistit rozsah teoretických znalostí první pomoci u vybraných skupin obyvatelstva a druhým cílem bylo zjistit rozsah praktických dovedností první pomoci u vybraných skupin obyvatelstva. Ke zjištění těchto cílů jsme použili dvě výzkumné otázky. První výzkumná otázka: Jaké jsou teoretické znalosti první pomoc u vybraných skupin obyvatelstva? Druhá výzkumná otázka: Jaké jsou praktické dovednosti první pomoci u vybraných skupin obyvatelstva? Výzkumné šetření proběhlo kombinací kvalitativních metod. První využitou metodou byl polostrukturovaný rozhovor a druhou metodou bylo nezúčastněné zjevné pozorování. Výzkumný soubor představovali učitele z gymnázií, u kterých jsme se zaměřili na úrazy či stavy dospělého věku. Učitelů z mateřských škol jsme se zaměřili na úrazy či stavy dětského věku. Z analyzovaných rozhovorů vyplynulo, že každý dotazovaný byl ochoten poskytnout první pomoc. Zaujalo nás, že právě zaměstnavatel hraje velkou roli v proškolování první pomoci. Častou chybou byla špatná kontrola dýchání, při které probandi často neprovedli záklon hlavy a dále opomenutí přivolání odborné pomoci. Školení první pomoci s praktickým nácvikem by bylo na místě u všech dotazovaných učitelů.cze
dc.format86 s. (115 498 znaků)
dc.format86 s. (115 498 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPrvní pomoccze
dc.subjectUčitelécze
dc.subjectZnalosti první pomocicze
dc.subjectŠkolení první pomocicze
dc.subjectFirst aideng
dc.subjectTeacherseng
dc.subjectKnowledge of first aideng
dc.subjectFirst aid trainingeng
dc.titlePoskytování laické první pomoci vybranými skupinami obyvatelstvacze
dc.title.alternativeProvision of laic first aid by selected population groupseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58232
dc.description.abstract-translatedTo give the lay first aid is not necessary to have any special knowledge or equipment. Nowadays, there is being put more emphasis on the lay first aid. As a population, we are living in time when the techniques, devices and professional abilities are on high level, but without a quality lay first aid could be almost impossible to heal a patient with sudden circulation arrest if we want him to leave a hospital in the same state of health like he had come. In this bachelor theses we tried to find out the degree of theoretical and practical knowledge of selected groups of population. We chose two goals. First of them was to find out the degree of theoretical knowledge of chosen groups of population and the second one was to ascertain the level of practical abilities of the same groups. Two research questions were used to reach these goals. First question was: What is the theoretical knowledge of the first aid of these selected groups of population like? The second question was: What are the practical abilities of giving the first aid by these groups of public like? The research was a combination of two qualitative methods. First method was a half-structured dialog and the second one a disinterested obvious observation. The researched group of population was formed by teachers at grammar schools, in this case we focused on injuries or states in adult age. Teachers at kindergartens were asked about injuries and states in childhood. From the dialogs was found out that each respondent was able to give the first aid. What attracted our attention, was that an employer was of great importance to training of first aid. Frequent mistake was wrong breath control, when the respondents didn´t tilt patient´s head back and didn´t call any expert assistance, which means that a first aid training might be convenient for each of these researched teachers.eng
dc.date.accepted2019-06-17
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZdravotnický záchranářcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMajstr, Jiří


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam