Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPícha, Kamil
dc.contributor.authorJančurová, Aneta
dc.date.accessioned2024-03-12T06:55:54Z
dc.date.available2024-03-12T06:55:54Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42029
dc.description.abstractOchrana spotřebitele je zajímavým tématem už jen z toho důvodu, že se do role spotřebitele dostane úplně každý z nás. Vlastně se jím stáváme prakticky denně. Proto by mělo být v zájmu každého z nás se o právech spotřebitele dozvědět více, tak abychom zapříčinili, že se zrovna my staneme obětí nekalých praktik ze strany obchodníka. Právě určitá neznalost spotřebitele se stala základem pro domněnku, že je spotřebitel slabší stranou pří uzavírání smluv. Je proto povinností státu mu poskytnout dostatečnou právní ochranu. Účelem této práce bylo poskytnout čtenáři přehled o různých možnostech ochrany spotřebitel pří uzavírání smluv mimo prostory obvyklé pro podnikání tak, aby získal přehled hlavně o svých právech a právních předpisech. Cílem práce bylo zjistit zkušenosti a názory spotřebitelů v souvislosti se smlouvami uzavřenými mimo prostory obvyklé pro podnikání a činnosti příslušného dozorového orgánu v této oblasti a uvedení návrhu na zlepšení. Pro seznámení s problematikou ohledně ochrany spotřebitele a smluv uzavřených mimo prostory obvyklé pro podnikání byla na začátku připravena teoretická základna pro dané téma. Následně byla v praktické části shromážděna data z uskutečněného dotazníkového šetření spolu s rozhovorem s agentem Zbyňkem Prouskem. Na závěr byly zhodnoceny hypotézy a byly uvedeny konkrétní návrhy na zlepšení.cze
dc.format93 s. (130 906 znaků)
dc.format93 s. (130 906 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSpotřebitelcze
dc.subjectochrana spotřebitelecze
dc.subjectConsumereng
dc.subjectconsumer protectioneng
dc.titleSmlouvy uzavřené mimo prostory obvyklé pro podnikání a ochrana spotřebitelecze
dc.title.alternativeConcluding contracts out of business market and consumer behavioreng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag59812
dc.description.abstract-translatedProtection of a consumer is an interesting topic because each one of us is assuming the role of a consumer on a daily basis. Therefore, we should tend to learn more about consumer rights to prevent us from being a victim of fraudulent claims from the producer. A missing consumer's knowledge has become the key to the assumption that the consumer is on the weaker side when it comes to entering into contracts. Therefore the government of a country must provide sufficient legal protection to a consumer. The purpose of this thesis is to give an overview to a reader about various possibilities of consumer protection when entering into contracts outside of usual business premises so that the reader can gain a knowledge of his rights and related legislation. The objective of this thesis is to find out consumers' experience with and opinions on entering into contract outside of usual business premises, as well as the processes of a relevant supervisory body in this area and to present a proposal for improvement. To get acquainted with consumer protection issues and off-premises contracts, theoretical research related to this topic was prepared. Then, in the practical part, data from the questionnaire were collected together with an interview with agent Zbyněk Prousek.eng
dc.date.accepted2020-07-13
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam